Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zbýšovská úzkorozchodná dráha
Úzkokolejka pily v Tetčicích
Kadaň-Bystřice (žzast)
Foglarovo údolí
Kojetice u Prahy (žzast)
Neratovice sídliště (žzast)
Železniční trať Växjö–Hultsfred
Železniční trať Västervik–Hultsfred
Lesní železnice v Bödě
Rodinný dům Långrådna
Fotka

Konec léta roku 2019


30. 8. 2019
Konec léta v Brně. Zvláštní prázdniny roku 2019, plného překvapení a nestability, skončily vlastně docela hezky. Poslední víkend, který nás převedl do září s chladem a deštěm, jsme strávili společně s Barčou a Doubravkou v Brně návštěvami mých oblíbených zákoutí a taky na dvou větších akcích - snídani na mostě a výročí 150 let brněnské MHD.

Doubí a Barča přijely už v pátek večer. Vzal jsem je proto do podzemního Brna, třeba do štoly na Moravském náměstí.
Doubí a Barča přijely už v pátek večer. Vzal jsem je proto do podzemního Brna, třeba do štoly na Moravském náměstí.
Ve dvě ráno jsem děvčata viděl už jaksi dvojitě.
Ve dvě ráno jsem děvčata viděl už jaksi dvojitě.
Štola, která kdysi odváděla vody potoka tekoucího z předměstské čtvrti Švábky (dnešní Údolní ulice) podél severní strany hradeb, má svoje kouzlo.
Štola, která kdysi odváděla vody potoka tekoucího z předměstské čtvrti Švábky (dnešní Údolní ulice) podél severní strany hradeb, má svoje kouzlo.
Focení s Doubí a Barčou taky.
Focení s Doubí a Barčou taky.
Po krátké noci jsme v sobotu zamířili na akci, kterou jsem už dlouho připravoval - snídani na opuštěném mostě do Zbrojovky. S vydatnou pomocí děvčat jsem upekl dvoubarevnou slovenskou buchtu zvanou maškrta.
Po krátké noci jsme v sobotu zamířili na akci, kterou jsem už dlouho připravoval - snídani na opuštěném mostě do Zbrojovky. S vydatnou pomocí děvčat jsem upekl dvoubarevnou slovenskou buchtu zvanou maškrta.
Nakonec se nás sešlo na mostě vedoucím odnikud nikam jedenáct.
Nakonec se nás sešlo na mostě vedoucím odnikud nikam jedenáct.
Pohoštění bylo nakonec víc než dost. Musím říct, že tak dobře mé snídaně normálně nevypadají.
Pohoštění bylo nakonec víc než dost. Musím říct, že tak dobře mé snídaně normálně nevypadají.
Na své si přišli vegetariáni i diabetici, milovníci masa, kávy i alkoholických nápojů.
Na své si přišli vegetariáni i diabetici, milovníci masa, kávy i alkoholických nápojů.
Prim ale stejně hrála maškrta s malinami od Barči a Doubravky.
Prim ale stejně hrála maškrta s malinami od Barči a Doubravky.
Sobotní ranní idylka. Kéž by se tak dalo snídat každý den, celý rok.
Sobotní ranní idylka. Kéž by se tak dalo snídat každý den, celý rok.
Fotka skoro všech hostů až na jednoho.
Fotka skoro všech hostů až na jednoho.
Po snídani jsme museli odnést nábytek a nádobí domů - už po cestě ale začalo být jasné, že dnes bude Brno žít oslavami veřejné dopravy. Na Svitavské pobřežní dráze se proháněl krokodýl Klubu přátel kolejových vozidel.
Po snídani jsme museli odnést nábytek a nádobí domů - už po cestě ale začalo být jasné, že dnes bude Brno žít oslavami veřejné dopravy. Na Svitavské pobřežní dráze se proháněl krokodýl Klubu přátel kolejových vozidel.
Ale byla tu i pára 213 901. Svátek všeho moravského šotoušstva mohl začít.
Ale byla tu i pára 213 901. Svátek všeho moravského šotoušstva mohl začít.
Po kolejích u mě za domem může jezdit vpravdě leccos.
Po kolejích u mě za domem může jezdit vpravdě leccos.
Ach ta vůně kouře z komína parní lokomotivy. Znáte něco hezčího na konec prázdnin?
Ach ta vůně kouře z komína parní lokomotivy. Znáte něco hezčího na konec prázdnin?
Z Lidické ulice se stala jedna velká promenáda historických vozidel. Po přepólování troleje nad jednou kolejí se mohly pod tramvajovými dráty promenádovat dokonce i trolejbusy.
Z Lidické ulice se stala jedna velká promenáda historických vozidel. Po přepólování troleje nad jednou kolejí se mohly pod tramvajovými dráty promenádovat dokonce i trolejbusy.
Plzeňská perla v Brně nám připomněla kamaráda Iliče.
Plzeňská perla v Brně nám připomněla kamaráda Iliče.
Postupně jsme s historickými tramvajemi doputovali až do Medlánek, odkud jsme to pak vzali jedničkou odklonem přes vozovnu zpátky do města.
Postupně jsme s historickými tramvajemi doputovali až do Medlánek, odkud jsme to pak vzali jedničkou odklonem přes vozovnu zpátky do města.
Autobusy Škoda RTO byly designově prostě na výši.
Autobusy Škoda RTO byly designově prostě na výši.
Kde se vzal, tu se vzal, objevil se mezi námi na jiném historickém vozidle kamarád ¥.
Kde se vzal, tu se vzal, objevil se mezi námi na jiném historickém vozidle kamarád ¥.
Odpoledne se Barča vydala zpátky na severní Moravu a my jsme s Doubí vyrazili opět pod zem. Pro začátek do tunelů na Hádech
Odpoledne se Barča vydala zpátky na severní Moravu a my jsme s Doubí vyrazili opět pod zem. Pro začátek do tunelů na Hádech
Po úžasné koupeli v hádeckém lomu jsme se pak ještě pokusili proniknout do opuštěné továrny Ergon, nepřálo nám ale štěstí. Všiml si nás hlídač, a tak jsme následující hodinu strávili schoulení ve skrýši pod betonovým panelem odstřelené tovární haly.
Po úžasné koupeli v hádeckém lomu jsme se pak ještě pokusili proniknout do opuštěné továrny Ergon, nepřálo nám ale štěstí. Všiml si nás hlídač, a tak jsme následující hodinu strávili schoulení ve skrýši pod betonovým panelem odstřelené tovární haly.
Spravit si náladu jsme proto těsně před západem slunce vyrazili na proslulou lávku nad maloměřickým seřaďovacím nádražím.
Spravit si náladu jsme proto těsně před západem slunce vyrazili na proslulou lávku nad maloměřickým seřaďovacím nádražím.
Sbohem srpne roku 2019!
Sbohem srpne roku 2019!
Seřaďovací nádraží Brno-Maloměřice.
Seřaďovací nádraží Brno-Maloměřice.
Prázdniny končí, ale dobrodružství ještě ne. Doubí se v Brně zdrží do zítřka a podnikneme spolu  ještě jednu náročnou výpravu!
Prázdniny končí, ale dobrodružství ještě ne. Doubí se v Brně zdrží do zítřka a podnikneme spolu ještě jednu náročnou výpravu!
Západ slunce za Doubravkou.
Západ slunce za Doubravkou.
Kousek od lávky se nachází zapomenuté schodiště vedoucí k původnímu podchodu.
Kousek od lávky se nachází zapomenuté schodiště vedoucí k původnímu podchodu.
Kdysi tudy vedla dokonce turistická značka. Dnes se z nadchodu stal kousek Druhého Brna.
Kdysi tudy vedla dokonce turistická značka. Dnes se z nadchodu stal kousek Druhého Brna.
Zádumčivá krása zapomenutých zákoutí Maloměřic.
Zádumčivá krása zapomenutých zákoutí Maloměřic.
Stavědlo 5.
Stavědlo 5.
Radost z pohasínajícího léta.
Radost z pohasínajícího léta.
Pod starým nadchodem blednoucím před výší nové lávky se krčí pár zadních kolejí představujících hřbitov lokomotiv.
Pod starým nadchodem blednoucím před výší nové lávky se krčí pár zadních kolejí představujících hřbitov lokomotiv.
Sbohem léto! Ale potkáme se určitě i na podzim!
Sbohem léto! Ale potkáme se určitě i na podzim!

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Ostružná (CZ).

Datum: 14. 2. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Jana
Text: Dekuji za tyto stranky. K budove Kosinova 34 dodavam, ze dle "mych pameti":), byla prodejna-samoobsluha v dome uz nejmene v polovine 60.tych let. Chodivaly jsme tam jako deti navstevujici blizkou ZDS
kupovat pamlsky.
Číst

Autor: JzA
Text: Vždyť přesně to ve článku píšeme.
Číst

Autor: Zlámalík
Text: Jen poznámka ke snesené spojce posvitavské dráhy a Vlárské dráhy. Spojka nemůže být v trase silničního okruhu patrná, protože byla na stoupajícím náspu, který byl nejpozději v době budování tzv. "nákladního průtahu" odtěžen.
Na ortofotu z roku 1953: https://gis.brno.cz/mapa/historicka-ortofota/?c=-596793.8%3A-1161697.7&z=9&lb=ofakt&ly=&lbp=100
A z roku 1976: https://gis.brno.cz/mapa/historicka-ortofota/?c=-596840.45%3A-1161701.35&z=9.104815147011207&lb=ofakt&ly=&lbp=95
Číst

Autor: Zlámalík
Text: Prosím o opravu popisu fotky na konci galerie - nejde o "administrativní budovu tepláren", nýbrž bývalý Kovopodnik, Cejl 20. Dnes převážně sídlo několika datacenter, zejména T-Mobilu a jeho společností.
Číst

Autor: Premek Vrsa
Text: 1976-78.Zacal jsem na výcvikové rote a pak jsem presel na 1.rotu
1 1/2 roku jsem strávil na velitelském stanovisti.Poslední rok jako starsí smeny.Morseovka byl muj konícek...
Číst