Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Immerův seznam úzkokolejek
Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
Fotka

Putování s párou, díl první


15. 9. 2018
Věhlas webu Správným směrem dosáhl té úrovně, že si mě Česká televize vybrala pro natáčení pilotního dílu seriálu Putování s párou jako odborníka na historii průmyslu v údolí Svitavy - nebo - zjednodušeně řečeno - podél železniční trati č. 260. Zúčastnil jsem se proto dvojice natáčení a vyzkoušel si, jak funguje profesionální televizní štáb.

První natáčení a současně zlatý hřeb celého pořadu spočívalo v jízdě historickým vlakem v celé trati železné dráhy , taženým zapůjčenou rakouskou parní lokomotivou 375-007 z roku 1911. Tedy z doby, kdy ještě v údolí Svitavy lomozily, klapaly, hučely a kouřily desítky malých továren rozložených ve stísněných podmínkách mezi řekou a dráhou. Česká televize měla k dispozici celý poslední vagón a ten jsme skutečně v sobotu 15. září 2018 obsadili společně s kameramany, zvukaři, maskérkami, fotografy, všelikými pomocníky a hercem Pepou Poláškem, e kterým jsem se měl již za pár okamžiků filmově seznámit při průjezdu Adamovem.

Protože šlo o veřejnou jízdu historického vlaku a tedy nebylo možné zastavovat a čekat podle potřeb televizního štábu, bylo z mého natáčení extrémně náročné. Každým místem, o kterém jsme měli mluvit, se totiž projíždělo pouze jednou! Jakákoliv chyba proto znamenala zkažení záběru, který prakticky nebylo možné nahradit. Vlak se navíc navzdory 107 staré krasavici v čele nijak neloudal, a tak jsme své seznámení u Adastu a obdiv Klamovky, rájecké chemičky nebo Löw-Beerovských textilek v Moravské Chrastové museli zvládnout napoprvé. S menším, či větším úspěchem. Úžasný komplex chátrajících textilek v Brněnci zaujal filmaře natolik, že jsme se rozhodli tu filmově vystoupit a dotořit ještě několik scén mimo železnici fakticky za týden přímo v areálu zkrachovalé Vitky.

Davy zájemců, ale i štáb České televize Brno (včetně mě) dovezla do České Třebové rakouská lokomotiva 375-007 vyrobená ve vídeňských strojírnách pro Státní dráhu v roce 1911.
Davy zájemců, ale i štáb České televize Brno (včetně mě) dovezla do České Třebové rakouská lokomotiva 375-007 vyrobená ve vídeňských strojírnách pro Státní dráhu v roce 1911.

Ve skutečnosti jsme však dojeli až do České třebové, odkud jsme já pokračoval, jak jinak než vlakem, za kamarády Vojtou a Sovou na Munu do Mikulovic. Čekalo nás tu další omítání, zapojování elektrických rozvodů a příprava na spuštění čerpadla do studny na konci října.

Kromě stavebních prací jsme na Muně stihli taky vzbudit rozruch ve stavebninách v Głuchołazech.
Kromě stavebních prací jsme na Muně stihli taky vzbudit rozruch ve stavebninách v Głuchołazech.

Na Muně jsme ve třech strávili poměrně plodný víkend při omítání chodby, dodělávání záchodů a v očekávání toho, že si ještě letos na podzim konečně posvítíme (po téměř sedmi letech čekání) elektřinou bez hlučné a drahé elektrocentrály. Podařilo se a zatímco Vojta pak zamířil směrem Razová, já a Sova jsme se vypravili na jih. On do Brna a já k dalšímu průzkumu textilek v Brněnci, jako přípravě na natáčení příští týden. Objevil jsem opět mnoho neznámých uliček a zákoutí v poloopuštěných továrnách a našel dokonce zbytky úzkokolejky nedalekého mlýna a ponurou čistírnu ponořenou do stojatých odpadních vod.

Na zpáteční cestě jsem se prošel pěšky z Březové do Rozhraní a našel jsem opět několik tajemných průmyslových objektů.
Na zpáteční cestě jsem se prošel pěšky z Březové do Rozhraní a našel jsem opět několik tajemných průmyslových objektů.

Druhé a poslední natáčení se pak odehrálo brzo ráno ve středu 27. září. Oficiální dohoda s majitelem Vitky mně po létech od uzavření kouzelných ruin umožnila nakouknout mezi tovární haly textilky, kterou v roce 1944 přeměnil nacista Schindler na koncentrační tábor a zbrojní továrnu. Stopáž nepřipouštěla žádný velký rozlet, proto jsme s Pepou Poláškem tentokrát prohodili jen pár slov, prodrali se křovím a vlezli do jedné z opuštěných budov, načež nastal čas na návrat do Brna. Kromě naděje, že pilotní díl Putování s párou bude někdy opravdu odvysílán, jsem si ovšem odvezl taky inspiraci na urbexové focení s Alčou, které jsme skutečně podnikli o 14 dní později.

Druhé kolo natáčení se odehrálo ve středu 27. září 2018 ráno. Opuštěné haly bývalé textilky Vitky mě uhranuly natolik, že jsem se musel vrátit i s modelkou.
Druhé kolo natáčení se odehrálo ve středu 27. září 2018 ráno. Opuštěné haly bývalé textilky Vitky mě uhranuly natolik, že jsem se musel vrátit i s modelkou.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Javorník (CZ).

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Slávek
Text: V Brněnci okr.Svitavy v textilní továrně Vitka (kde byl za 2.světové války Schindlerův koncentrák), byla v celém areálu úzkoroschodná železnice s parním,později motorovým provozem a ústila na vlečce a nákladišti v prostoru zastávky ČSD Moravská Chrastová. Provoz byl ukončen v 60 létech.
Číst

Autor: come di ant
Text: Hospoda byla vždycky pod psa, ale na terase byla zahrádka s úžasným výhledem. Nejen jak píše autor, na spodní Bystrc a Údolí oddechu, ale je odtud vidět až na Babí lom.
"Jedna paní povídala", že když to převzal Julius Meinl, měl si vyhradit, že ze sousedství zmizne řezník a ovoce-zelenina - časově ta hypotéza sedí, jak moc je pravdivá nevím. Tyto prostory se už nikdy rozumně nezaplnily, Meinl se zdržel jen krátce, a to byl začátek konce. Nevybavím si, kdo kdy přesně zmizel, ale dlouhou řadu let objekt fungoval ve složení Česká spořitelna, drogerie, a Bytasen. Což na tak velký objekt byl už zánik v podstatě v té době, i když tam nějaký provoz ještě byl. Ve chvíli, kdy to zabalila Spořka, skončil i drogista, a bylo to zapikané. Něco dělat je s tím potřeba, nemůže to v tomto vegetativním stavu zůstat věčně. Autor článku si trošku rýpnul do majitelů aut. Ale ruku na srdce, kolik z vás na fotce u madam Vysočiny nemáte/máte auta? Situace s parkováním je zde zlá, stejně jako jinde v Brně. V ulici Černého se to pak ještě vyhrotilo dostavbou nadstaveb, a to tam v části průjezdu trolejbusu nebyla parkovací místa nikdy žádná. Zaparkovat na parkovišti na konci Černého ulice po 18.hodině je dnes nemožná věc, a nemálo lidí odtud parkuje přes Hitlerovku na Štouračově. Moc se ani netuší, že po dobu demolice a výstavby "nové" Letné zmizí parkovací místa kolem ní - tam parkuje aktuálně kolem 30 aut v oblasti bývalé rampy samoobsluhy, tento prostor padne na stavbu celý, dalších cca 50 aut parkuje ve smyčce před Letnou, tento prostor bude staveništěm z části. To bude teprve kalamita.
Číst

Autor: Záruba
Text: Ve střední části Kohoutovy ul.vlevo byla zástavba tvořena pěti či více
železničními vagony-nezachovaly se jejich snímky - před průrazem
do nynější Provazníkovy?
Číst

Autor: Jitka Hrušková
Text: Dobrý den,v červnu 2017 jsem si ve vaší žel.stanici nechala vystavi průkazku na slevu jízdného 65+,ale průkazku jsem ztratila.Chceme s manželem v červnu jet do Podhájské a proto se ptám jestli je možné vystavit duplikát.Děkuji Jitka Hrušková
Číst

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst