Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[R] sum
[R] quit
[R] logical
[R] exists
Koločavská úzkokolejka
Reklama firmy Ottahal na Vodařské ulici
Hotel Obora Brno
Dětská železnice v Přerově
სალიეთი (žst)
Rodinný dům Salieti
Fotka

Dvaačtyřicet fotek z Gruzie


5. 7. 2018
Londýn však nebyl skutečným cílem naší cesty, tím byla prazvláštní zakavkazská země zvaná Gruzie. Země s prastarou kulturou, pohnutou historií a zajímavou přítomností. A v ní především dvě zajímavá místa - důlní město se systémem osobních a nákladních lanovek Čiatura a horská úzkokolejka Bordžomi - Bakurjani. Dříve než bude hotový kompletní zápis, zvu zájemce alespoň ke shlédnutí fotek z naší první prázdninové cesty.

Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanvky, která se už několik let houpá prázdná pár matrů nad stanicí.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanvky, která se už několik let houpá prázdná pár matrů nad stanicí.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Blansko (CZ).

Datum: 15. 5. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Fonioková Taťána
Text: Nejhodnější nádraží na světě.Vytratila jsem tam peněženku s 70 eury a různé karty.Za hodinku tam ještě byla.Moc děkuji.
Číst

Autor: BUF
Text: Tak jsem to s napětím podobným u čtení foglarovek dočetl do konce. Díky. Zdraví BUF
Číst

Autor: Vítězslav Dohnal
Text: Brno není české město,protože neleží v čechách ale na Moravě.Je tedy druhé největší město v České republice.Autor zřejmě podlehl čechistické propagandě centrálních sdělovacích prostředků.
Číst

Autor: Rolf
Text: Bylo to xapawo!!!
Číst

Autor: Helena
Text: Dovoluji si pochybovat o stáří domu z období po 2.svět.válce.Ta lodžie vypadá tak trochu secesně, starosvětsky, něco jako tančírna v Račím údolí...Řekla bych, že to byl dům místních dost bohatých lidí tak z přelomu 19.a 20.st.,kteří byli možná vyhnáni a pak tam bydlel kdovíkdo. Před 10 lety - občanská válka? Národnostní spory??
Číst