Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Úzkokolejka za Korytnou ulicí
Úzkokolejka v Červené zahradě
Dolní vodojem Adamovských strojíren
Fotka

Dvaačtyřicet fotek z Gruzie


5. 7. 2018
Londýn však nebyl skutečným cílem naší cesty, tím byla prazvláštní zakavkazská země zvaná Gruzie. Země s prastarou kulturou, pohnutou historií a zajímavou přítomností. A v ní především dvě zajímavá místa - důlní město se systémem osobních a nákladních lanovek Čiatura a horská úzkokolejka Bordžomi - Bakurjani. Dříve než bude hotový kompletní zápis, zvu zájemce alespoň ke shlédnutí fotek z naší první prázdninové cesty.

Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Milan
Text: v r.1973-1975 som sluzil na 3. rote a Jugo kuchyni
Číst

Autor: Kája
Text: Dobrý den. Jak je to se vstupem do štoly? Je volně přístupná nebo uzamčená mříží? Děkuji.
Číst

Autor: Marek
Text: Hezky pěkně! Lákalo mě to delší dobu se tam jít podívat a konečně se můžu podívat aspoň na fotky. Díky
Číst

Autor: Jakub
Text: Pro koment od Gilotina-Pokud chcete napište mi co se tam stalo za dobu vaší působnosti,na podobná místa jezdím s jedním týmem často a rád.Uvidíme co se bude dít.Můj e-mail je Davey26@seznam.cz předem dík.
Číst

Autor: Kiri a krup
Text: Ah fuj ale já tam pudu čeká mě to těším
Číst