Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Immerův seznam úzkokolejek
Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
Fotka

Dvaačtyřicet fotek z Gruzie


5. 7. 2018
Londýn však nebyl skutečným cílem naší cesty, tím byla prazvláštní zakavkazská země zvaná Gruzie. Země s prastarou kulturou, pohnutou historií a zajímavou přítomností. A v ní především dvě zajímavá místa - důlní město se systémem osobních a nákladních lanovek Čiatura a horská úzkokolejka Bordžomi - Bakurjani. Dříve než bude hotový kompletní zápis, zvu zájemce alespoň ke shlédnutí fotek z naší první prázdninové cesty.

Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Praha (CZ).

Datum: 30. 9. 2006

Poslední komentáře:

Autor: Slávek
Text: V Brněnci okr.Svitavy v textilní továrně Vitka (kde byl za 2.světové války Schindlerův koncentrák), byla v celém areálu úzkoroschodná železnice s parním,později motorovým provozem a ústila na vlečce a nákladišti v prostoru zastávky ČSD Moravská Chrastová. Provoz byl ukončen v 60 létech.
Číst

Autor: come di ant
Text: Hospoda byla vždycky pod psa, ale na terase byla zahrádka s úžasným výhledem. Nejen jak píše autor, na spodní Bystrc a Údolí oddechu, ale je odtud vidět až na Babí lom.
"Jedna paní povídala", že když to převzal Julius Meinl, měl si vyhradit, že ze sousedství zmizne řezník a ovoce-zelenina - časově ta hypotéza sedí, jak moc je pravdivá nevím. Tyto prostory se už nikdy rozumně nezaplnily, Meinl se zdržel jen krátce, a to byl začátek konce. Nevybavím si, kdo kdy přesně zmizel, ale dlouhou řadu let objekt fungoval ve složení Česká spořitelna, drogerie, a Bytasen. Což na tak velký objekt byl už zánik v podstatě v té době, i když tam nějaký provoz ještě byl. Ve chvíli, kdy to zabalila Spořka, skončil i drogista, a bylo to zapikané. Něco dělat je s tím potřeba, nemůže to v tomto vegetativním stavu zůstat věčně. Autor článku si trošku rýpnul do majitelů aut. Ale ruku na srdce, kolik z vás na fotce u madam Vysočiny nemáte/máte auta? Situace s parkováním je zde zlá, stejně jako jinde v Brně. V ulici Černého se to pak ještě vyhrotilo dostavbou nadstaveb, a to tam v části průjezdu trolejbusu nebyla parkovací místa nikdy žádná. Zaparkovat na parkovišti na konci Černého ulice po 18.hodině je dnes nemožná věc, a nemálo lidí odtud parkuje přes Hitlerovku na Štouračově. Moc se ani netuší, že po dobu demolice a výstavby "nové" Letné zmizí parkovací místa kolem ní - tam parkuje aktuálně kolem 30 aut v oblasti bývalé rampy samoobsluhy, tento prostor padne na stavbu celý, dalších cca 50 aut parkuje ve smyčce před Letnou, tento prostor bude staveništěm z části. To bude teprve kalamita.
Číst

Autor: Záruba
Text: Ve střední části Kohoutovy ul.vlevo byla zástavba tvořena pěti či více
železničními vagony-nezachovaly se jejich snímky - před průrazem
do nynější Provazníkovy?
Číst

Autor: Jitka Hrušková
Text: Dobrý den,v červnu 2017 jsem si ve vaší žel.stanici nechala vystavi průkazku na slevu jízdného 65+,ale průkazku jsem ztratila.Chceme s manželem v červnu jet do Podhájské a proto se ptám jestli je možné vystavit duplikát.Děkuji Jitka Hrušková
Číst

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst