Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

Vánoce v Javorníku 2017


23. 12. 2017
Letos připadla řada s oslavou Vánoc na Javorník, a tak jsme se vypravili od 23. do 26. prosince na sever, abychom s Drobkovou rodinou strávili Štědrý a ještě pár dalších dnů. A přestože odpočinek to byl znamenitý, nebyli bychom to my, abychom nepodnikli alespoň jednu podzemně orientovanou výpravu.

Vánoce v Javorníku u Drobkových rodičů byly příjemným odpočinkem po přespříliš hektickém podzimu plném převratných událostí. Posedět si pár dnů v teple a povídat si, se jevilo jako jedinečný nápad, kdyby však po dvou dnech člověk nepocítil zase ono známé nutkání nakouknout pod zem. A protože jsem nedávno dočetl knihu Javornický uran, bylo jasné, kam se s Drobkem zajedeme podívat.

Ani v Javorníku nebyl na Vánoce roku 2017 sníh. Dokonce zcela nevánočně svítilo sluníčko.
Ani v Javorníku nebyl na Vánoce roku 2017 sníh. Dokonce zcela nevánočně svítilo sluníčko.
Bobík new se učil proskakovat adventním věncem jako lev. Zatím nehořícím.
Bobík new se učil proskakovat adventním věncem jako lev. Zatím nehořícím.
Na Štedrý den jsme se věnovali průzkumu javornických zákoutí. Bylo hezky.
Na Štedrý den jsme se věnovali průzkumu javornických zákoutí. Bylo hezky.
Při jednom z výletů jsme zavítali také do Tomíkovic na železniční zastávku, která vypadala jako nádraží z jarního trampského snu.
Při jednom z výletů jsme zavítali také do Tomíkovic na železniční zastávku, která vypadala jako nádraží z jarního trampského snu.
Nejmladší dvě generace ženské části rodiny Sloupovy na rodinné elektrárně.
Nejmladší dvě generace ženské části rodiny Sloupovy na rodinné elektrárně.
A letmý pohled do nitra elektrárny. Také tady vzniká proud, který teď pohání váš počítač.
A letmý pohled do nitra elektrárny. Také tady vzniká proud, který teď pohání váš počítač.
Z javornických dolů nezůstalo na povrchu takřka nic. Toto je zavalený vstup do nejvyššího, 1. patra štol, kde se 10 let dobýval uran pro Sovětský svaz.
Z javornických dolů nezůstalo na povrchu takřka nic. Toto je zavalený vstup do nejvyššího, 1. patra štol, kde se 10 let dobýval uran pro Sovětský svaz.
Průzkumu jsme se věnovali opravdu intenzivně, dokonce jsme (marně) prošmejdili jednu jezevčí noru v naději, že se lesní šelma prokopala až k podzemnímu labyrintu. Neprokopala.
Průzkumu jsme se věnovali opravdu intenzivně, dokonce jsme (marně) prošmejdili jednu jezevčí noru v naději, že se lesní šelma prokopala až k podzemnímu labyrintu. Neprokopala.
V těsné blízkosti někdejších dolů se nachází úctyhodná vápenka. Stála tu dávno předtím, než byly v roce 1957 uranové doly otevřeny a stojí tu klidně i mnoho let poté, co byly v roce 1968 uzavřeny.
V těsné blízkosti někdejších dolů se nachází úctyhodná vápenka. Stála tu dávno předtím, než byly v roce 1957 uranové doly otevřeny a stojí tu klidně i mnoho let poté, co byly v roce 1968 uzavřeny.
Přesto se doly na povrchu projevují jakousi aktivitou. Přinejmenším výtokem důlních vod do Obecního potoka.
Přesto se doly na povrchu projevují jakousi aktivitou. Přinejmenším výtokem důlních vod do Obecního potoka.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Stratená (SVK).

Datum: 20. 7. 2000

Poslední komentáře:

Autor: Ladislav Brabec
Text: Sloužil jsem tam v roce 1975-1977 jako údržbář.


Číst

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst

Autor: JM
Text: Roky po vyučení jsem zde pracoval.
Nikdy nezapomenu .
Číst