Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

2. podzemní nadílka Perpetua


13. 12. 2017
Podruhé jsme letos zamířili na vánoční posezení s Perpetuem do podzemí. Stejně jako loni jsme se sešli pod zaniklou uličkou Annagrund, abychom si pustili strašidelný vánoční díl seriálu Black mirror, ochutnali cukroví, uvařili punč, poslechli si, jak se podzemím rozléhá hra na housle a domluvili se, co podnikneme příští rok.

Stejně jako loni jsme se sešli v opuštěných sklepech zvaných „pod čápem“ podle sochy, která tu kdysi stávala a letos nás bylo dokonce o dva víc - kromě mě a Drobka přišli taky ¥, Jitka a její kamarád Vašek, Martin a o něco později taky Pája, která přímo pod drolící se klenbou podzemního sálu nádherně zahrála na housle. Vánoční díl Black mirroru byl skutečně strašidelný, punč dělaný na plynovém vařiči lahodný a nakonec jsme povídáním a spřádáním plánů strávili víc než 3 hodiny. Příští rok se rozhodně nebudeme nudit!

Podzemní vánoční sešlost letos přilákala hned 7 lidí.
Podzemní vánoční sešlost letos přilákala hned 7 lidí.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst