Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Příprava cesty do střední Asie


5. 10. 2017
Připravujeme se na cestu do střední Asie. Hodláme vyrazit s Honzou a Terkou na konci října, tak abychom ještě v Tádžikistánu zvládli přejít přes hřeben Fanských hor než zapadá neprostupnou vrstvou sněhu.

Původní plán letět letadlem do Bakı v Ázerbajdžánu, kde navštívíme kamaráda Etibara, a pak pokračovat lodí do Türkmenbaşy (dříve Krasnovodsk) na opačném břehu Kaspického jezera se zhroudil v úterý 3. října, kdy nám z turkmenské ambasády ve Vídni přišlo zamítavé stanovisko k naší žádosti o vízum. Byla to první z více než 20 žádostí o víza do různých zemí, která pro nás dopadla neúspěšně. Navíc nám to z velvyslanectví dali vědět poměrně nevybíravým způsobem emailem bez uvedení důvodu. Nic nezmohly Honzovy telefonáty, dodnes nevíme, proč jsme nedostali povolení přicestovat.

Refused znamená odmítnout, ale také zahodit. Vypadá to, že podruhé se do Turkmenistánu už nepodívám (ona byla nicméně ohromující už první návštěva v roce 2009).
Refused znamená odmítnout, ale také zahodit. Vypadá to, že podruhé se do Turkmenistánu už nepodívám (ona byla nicméně ohromující už první návštěva v roce 2009).

Protože Turkmenistán, Uzbekistán ani Tádžikistán nemají v Česku oficiální zastoupení, musíme pro víza cestovat do Vídně, což je v pracovní dny složité. Hlavně kvůli množství dovolené, kterou si šetříme právě na velkou cestu. Naštěstí lze nově do Ázerbajdžánu a Tádžikistánu požádat o vízum elektronicky a Kazachstán letos vízovou povinnost po návštěvě Miloše Zemana zrušil - pravděpodobně se proto pokusíme přes Kaspické jezero doplout právě do Kazachstánu a přes Uzbekistán objet opevněný Turkmenistán.

Uzbecká ambasáda se ve Vídni nachází poblíž konečné Pötzleinsdorf tramvaje č. 41. Kromě víza se tu dají ulovit i hezké snímky již poněkud historických tramvají E2 od DUEWAGu, jejichž konec se pomalu blíží (a nastane nejpozději v roce 2026).
Uzbecká ambasáda se ve Vídni nachází poblíž konečné Pötzleinsdorf tramvaje č. 41. Kromě víza se tu dají ulovit i hezké snímky již poněkud historických tramvají E2 od DUEWAGu, jejichž konec se pomalu blíží (a nastane nejpozději v roce 2026).

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Aşgabat (TM).

Datum: 16. 8. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Peter Soják
Text: Už som napísal. P. S.
Číst

Autor: Peter Soják
Text: Chlapci som veľmi rád, že Ste si našli čas a aj prostriedky na zdokumentovanie tejto zaujímavej časti našej histórie. Ja som slúžil na veliteľstve 76. plrb v Řečkoviciach. Vtedy sa tieto 4 oddiely stavaly, resp. boli vo výstavbe. Hlavné veliteľstvo tejto "dostavby" (to bol aj volací znak) bolo v Ořechove. Išlo rakety známejšie pod názvom Neva. Na Slovensku už boli v prevádzke. 2. divízia ich mala alokované tak, napr. Dunajská Lužná, Devínska Kobyla a ďalšie. Chodili sme to tam obzerať a trochu na nich aj cvičiť. Oproti Dvinám to bol veľký rozdiel, ale aj účel použitia bol iný. To len doplnenie veľmi dobrého príspevku. Len tak ďalej.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst