Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[r] round
Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
Fotka

Konference ISESS 2017


9. 5. 2017
Již počtvrté jsem se letos zúčastnil bienální konference International Symposium of Environmental Software Systems (ISESS) věnované environmentálním informačním systémům. Po Brně, Neusiedlu a Melbourne jsem letos zamířil s kolegy s Masarykovy univerzity do chorvatského Zadaru.

Samotná konference byla již 12. ročníkem celosvětzové akce, pořádané pracovní skupinou 5.11 mezinárodní organizace pro zpracování informací (WG 5.11 International Federation for Information Processing). Pracovní skupina 5.11 je zaměřená na environmentální informační systémy a jako taková je vlastně nejvyšším orgánem, který se zabývá oborem, někdy nazývaným enviromatika.

Z Institutut biostatistiky a Recetoxu Masarykovy univerzity se konference zúčastnilo hned několik zástupců: kolega Jakub Gregor prezentoval systém GMP, na jehož vývoji se spolupodílím, kolega Matěj Karolyi pak informační systém SVOD. Profesor Hřebíček představil situaci na poli environmentálních informačních systémů z pohledu člena vědecké rady Evropské agentury pro životní prostředí a mimo jiné oslavil na společenském večeru své sedmdesáté narozeniny, jakož i dvacet let organizování konference ISESS. Nechyběli ani další zástupci z Přírodovědecké fakulty a Fakulty informatiky, včetně vědeckého ředitele CERITu Tomáše Pitnera.

Já jsem přednesl příspěvek o systému pro modelování produkce odpadu na platformě R Shiny, nazvaném Decwaste: „Modelling and forecasting waste generation – DECWASTE information system“.

V Chorvatsku jsem byl teprve podruhé v životě a i když nebylo mnoho času mimo program konference v hotelu Borik, snažil jsem se jej alespoň částečně využít pro návštěvu města, nádarží v Zadaru a poznat místní specifika - EET, která byla vzorem českému systému, pozůstatky antických památek, intenzivní vliv německé kultury a nádhernou atmosféru přémořského města.

Výhled z našeho pokoje v hotelu Falkensteiner Borik byl jedinečný.
Výhled z našeho pokoje v hotelu Falkensteiner Borik byl jedinečný.
Konference probíhala ve dvou paralelních sekcích od úterka do pátku.
Konference probíhala ve dvou paralelních sekcích od úterka do pátku.
Pan doktor Tomáš Řezník z Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity.
Pan doktor Tomáš Řezník z Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity.
S kolegy z IBA na břehu jaderského moře.
S kolegy z IBA na břehu jaderského moře.
Na začátku května ještě teplota nebyla příliš vysoká, a tak jsem byl jedním z mála odvážlivců, kteří vlezli přímo naproti hotelu do moře.
Na začátku května ještě teplota nebyla příliš vysoká, a tak jsem byl jedním z mála odvážlivců, kteří vlezli přímo naproti hotelu do moře.
Pohled na ulici kněze Branimíra z mostu přes zadarskou zátoku.
Pohled na ulici kněze Branimíra z mostu přes zadarskou zátoku.
Městská brána Kopnena vrata pochází z roku 1543, kdy ji jako Portu terrafermu zbudoval italský architekt Michele Sanmicheli.
Městská brána Kopnena vrata pochází z roku 1543, kdy ji jako Portu terrafermu zbudoval italský architekt Michele Sanmicheli.
Pohled z mysu Puntamika na vápencové stěny pohoří Velebit.
Pohled z mysu Puntamika na vápencové stěny pohoří Velebit.
Trh svaté Stošije ve starém městě v Zadaru.
Trh svaté Stošije ve starém městě v Zadaru.
O železniční stanici v Zadaru jsem napsal samostatný článek.
O železniční stanici v Zadaru jsem napsal samostatný článek.
Vlaky sem už několik let nejezdí, probíhá generální rekonstrukce trati, kterou v roce 1995 podminovali Srbové, jež se Chorvati snažili z oblasti vysídlit.
Vlaky sem už několik let nejezdí, probíhá generální rekonstrukce trati, kterou v roce 1995 podminovali Srbové, jež se Chorvati snažili z oblasti vysídlit.
Hlavní přednášky se na konferenci odehrávaly v sále nazvaném Bura.
Hlavní přednášky se na konferenci odehrávaly v sále nazvaném Bura.
Čtvrteční odpolední program vyvrcholil zasedáním pracovní skupiny IFIP WG 5.11 a volbou nového předsedy, kterým se stal Ioannis Athanasiadis z Wageningen University.
Čtvrteční odpolední program vyvrcholil zasedáním pracovní skupiny IFIP WG 5.11 a volbou nového předsedy, kterým se stal Ioannis Athanasiadis z Wageningen University.

Související články:
Téma:
Zadar (žst)
Název stanice: Zadar Číslo stanice: Zkratka: Kilometrická poloha: 94,887 Provoz…
ISESS 2015 Melbourne
Článek:
ISESS 2015 Melbourne
. .
Konference ISESS 2013
Článek:
Konference ISESS 2013
8. 10. 2013

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Оттук (KG).

Datum: 21. 8. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst