Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Sklep u nádraží ve Lhotici
Odlehčovací komory kanalizace v Brně
Odlehčovací komora Uhelná
Verneřice (žst)
Lovečkovice (žst)
Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Fotka

Šalinění 10


7. 4. 2017
Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali.

Jak už jsme si v posledních letech zvykli, byl 10. ročník Šalinění opět rekordní co do počtu - celkem se nás do soupravy v řazení 850 044-9 + 820 021-4 vměstnalo 135 cstujících + 4 členové posádky z KPKV. Společně jsme pak vyjeli v 16:02 z dolního nádraží na trasu do Židenic, odtud pak úvratově na Svitavskou pobřežní dráhu, kde jsme u Alberta vypustili účastníky z vlaku a se soupravou pak zajeli na opačný konec pobřežní dráhy do Komárova. Tady byla delší pauza, po které následovala opět cesta přes řeku do Židenic a dále přes Maloměřice a Lesnou do Králova Pole a pak zpátky po trase Lesná, Maloměřice, Židenice hlavní, Horní Heršpice a jih zpátky na dolní nádraží.

Po cestě jsme svezli několik skupinek účastníků a dokonce i jednoho nic netušícího tatínka s asi dvouletou dcerou, kteří se přišli podívat na hlavní nádraží na vláčky a protože se jim náš krokodýl se singrovkou zalíbily, svezli se s námi až na dolní. Celkem jsme najezdili po brněnských železničních tratích zhruba 36 km, zabralo nám to téměř tři hodiny (172 minut) a za cestu a odměny vítězům jsme zaplatili celkem 19847 Kč,z čehož si 7420 Kč zaplatili sami účastníci, 8100 Kč platilo SPJF a zbývajících 4327 Kč jsem poskytl já ze své kapsy.

Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Skalice nad Svitavou (CZ).

Datum: 22. 4. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Ladislav Zemánek
Text: Kryt nad nádražím se budoval na terénu nebyl ražen ve skále.Vyraženo bylo pár metrů ale protože se přišlo na vodu,tak se skončilo.Voda byla stažena do betonového objektu kterému jsme říkali studánka a bylo tam čerpadlo které sloužilo k případnému odčerpání vody aby nedošlo k zatopení krytu.
Číst

Autor: Petr Kožnar
Text: Dobrý den !
Rád bych se zastavil u fotky,kde vedou dvě koleje za výměnou č.8 a to u koleje vedoucí vlevo za bránu vedle žluté budovy.Jak píše autor,za bránou se koleje rozdvojí a vedou dále dvě a jsou kusé.Dříve tomu bylo jinak.Ty koleje tam byly minimálně čtyři,žlutá budova po pravé straně nestála.Celý prostor končil před cestou vedoucí kolem řeky,kde je dnes cyklostezka a po levé straně náspem s kolejemi vedoucí do stanice Brno dolní obvod 1.a druhé zálohy.Na tyto koleje byly odstavovány zrušené
parní lokomotivy z depa Brno dolní a postupně likvidovány pracovníky Kovošrotu Brno.Tuto činnost prováděli přes týden a v sobotu a v neděli jsme tam řádili my.Odhaduju to na roky 1970 -1976. P.Kožnar
Číst

Autor: Petr Kožnar
Text: Jako kluci jsme tam chodili,bylo to za tratí a Kovošrotem.Ta studna tenkrát nebyla zakrytá žádným poklopem a voda tam byla taky.Kousek vedle byl mezi náspy tratí a odstavným nádražím podobný prostor,říkali jsme tomu step.Studny tam byly asi tři,ale menšího průměru,cca 2m.Ve všech byla voda.Údajně to byly zásobárny vody pro hašení hořící trávy z parních lokomotiv.
Číst

Autor:
Text: Pokud vím, Hošnova vila nezískala nového majitele a je teď spíš sídlištěm feťáků či bezdomovců. Dále slouží taky návštěvě "urbexerů", kteří si tam přijdou na své. Mám odsud fotky z tohoto roku. A nevšimla jsem si žádné rekonstrukce, naopak se spíš stav budovy horší.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkuji, opravil jsem.
Číst