Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Fotka

Šalinění 10


7. 4. 2017
Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali.

Jak už jsme si v posledních letech zvykli, byl 10. ročník Šalinění opět rekordní co do počtu - celkem se nás do soupravy v řazení 850 044-9 + 820 021-4 vměstnalo 135 cstujících + 4 členové posádky z KPKV. Společně jsme pak vyjeli v 16:02 z dolního nádraží na trasu do Židenic, odtud pak úvratově na Svitavskou pobřežní dráhu, kde jsme u Alberta vypustili účastníky z vlaku a se soupravou pak zajeli na opačný konec pobřežní dráhy do Komárova. Tady byla delší pauza, po které následovala opět cesta přes řeku do Židenic a dále přes Maloměřice a Lesnou do Králova Pole a pak zpátky po trase Lesná, Maloměřice, Židenice hlavní, Horní Heršpice a jih zpátky na dolní nádraží.

Po cestě jsme svezli několik skupinek účastníků a dokonce i jednoho nic netušícího tatínka s asi dvouletou dcerou, kteří se přišli podívat na hlavní nádraží na vláčky a protože se jim náš krokodýl se singrovkou zalíbily, svezli se s námi až na dolní. Celkem jsme najezdili po brněnských železničních tratích zhruba 36 km, zabralo nám to téměř tři hodiny (172 minut) a za cestu a odměny vítězům jsme zaplatili celkem 19847 Kč,z čehož si 7420 Kč zaplatili sami účastníci, 8100 Kč platilo SPJF a zbývajících 4327 Kč jsem poskytl já ze své kapsy.

Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Spišák
Text: Přispěji svou troškou do mlýna. Na ulici U Vlečky jedna jsem vyrůstal. Pamatuji si tady i vagóny před domem. Takže vlečka nemohla být snesena dříve než kolem roku 1976. (jsem ročník 1968) Jinak bych si to nepamatoval. Ten podnik byl za mého dětství Moragro osevářský podnik. Nedaleko na ulici Dornych byla hospoda u Moragra. Dědeček tam seděl na vrátnici a babička tam uklízela a vydávala obědy.
Číst

Autor: Eva Mattušová
Text: V uliční funkcionalistické budově v nejvyšším patře byl sál a tam sídlila za 2. sv. války škola rytmiky paní Karly Hladké. Pod ním byly ještě místnosti, kde měla zřízenou kosmetiku, a dámy tam sedaly na venkovních terasách na slunku. Jako děti jsme tam po zrušení Sokola nějaký čas chodily cvičit. Známé školy rytmiky a gymnastiky byly v Brně tehdy tři:Andy Šartové, Elmarity Diviškové a právě Karly Hladké.
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, na úzkokolejce Kateřina u Soosu jsem byl před 14 dny, chystám o ní článek v nejbližší době.
Číst

Autor: Adam
Text: Dobrý den,

na dovolené jsme jeli úzkokolejkou vedle rezervace SOOS, kterou jsem v seznamu nenašel: http://www.csimc.cz/soos.php
Číst

Autor: Bizon
Text: Je to drážka tady 49.2969558N, 16.6498769E nebo jde ještě o nějakou jinou?
Číst