Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice
Fotka

Šalinění 10


7. 4. 2017
Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali.

Jak už jsme si v posledních letech zvykli, byl 10. ročník Šalinění opět rekordní co do počtu - celkem se nás do soupravy v řazení 850 044-9 + 820 021-4 vměstnalo 135 cstujících + 4 členové posádky z KPKV. Společně jsme pak vyjeli v 16:02 z dolního nádraží na trasu do Židenic, odtud pak úvratově na Svitavskou pobřežní dráhu, kde jsme u Alberta vypustili účastníky z vlaku a se soupravou pak zajeli na opačný konec pobřežní dráhy do Komárova. Tady byla delší pauza, po které následovala opět cesta přes řeku do Židenic a dále přes Maloměřice a Lesnou do Králova Pole a pak zpátky po trase Lesná, Maloměřice, Židenice hlavní, Horní Heršpice a jih zpátky na dolní nádraží.

Po cestě jsme svezli několik skupinek účastníků a dokonce i jednoho nic netušícího tatínka s asi dvouletou dcerou, kteří se přišli podívat na hlavní nádraží na vláčky a protože se jim náš krokodýl se singrovkou zalíbily, svezli se s námi až na dolní. Celkem jsme najezdili po brněnských železničních tratích zhruba 36 km, zabralo nám to téměř tři hodiny (172 minut) a za cestu a odměny vítězům jsme zaplatili celkem 19847 Kč,z čehož si 7420 Kč zaplatili sami účastníci, 8100 Kč platilo SPJF a zbývajících 4327 Kč jsem poskytl já ze své kapsy.

Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.
V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Cieszyn (PL).

Datum: 28. 11. 2007

Poslední komentáře:

Autor: Vladimír FULKA
Text: Zdravím,v červnu 2017 jsme byli v Porticcio a takové zbytky upevnění kanonů a protiletadlových kulometů tam byly také.Bohužel jsem je nevyfotil,jelikož jsem v podzemním kytu ,,havaroval"a rozbil fotoaparát.Nikde jsem nenašel zmínky o tomto opevnění až v Bonifacio.Dík za fota.Vladimír FULKA
Číst

Autor: Marek Traxler
Text: ...tato vlečka je v provozu od roku 1970..původní vlečka vedla od dráhy Šluknov-Velký Šenov ve stejném místě jako nynější,ale cca 20 metrů od výhybky na odvratnou kolej uhýbala na jih a přes silnici Šluknov-Velký Šenov mířila v mírném oblouku na západ do areálu tzv.Starého lomu..ještě dnes lze jak na mapě,tak přímo na místě najít zářez kterým trať vedla..pražce a kolejnice jsme likvidovali v roce 2003,dnes je tam už jen štěrkové lože a bujný porost náletových břízek ukrývající mraky hub...
Číst

Autor: Simba
Text: Dnes již o existenci digitálně zpracovaných územních plánů, ortofoto(map) ad. vím, přesto si myslím, že v pramenech by odkaz na tyto mapy měl být uveden, ne každý o nich ví, resp. ví kde je hledat, navíc s poznámkou, že zákresy do zde přiložené mapy vycházejí pouze z těchto plánů. Odkaz na územní plány Prahy z let 1964 - 2009, vč.aktuálního - http://app.iprpraha.cz/js-api/app/archivup/.
A fakta o Chuchelském tunelu si opravdu opravte (např.na Wiki již tak bylo učiněno). Zbytečně pak dochází k pokračování dezinformací. Fakta se lze dočíst na: https://www.koridory.cz/archives/35102/
Hezké dny :-)
Číst

Autor: Petr Pěnička
Text: Dobrý den,
text u druhé fotografie je nepravdivý. Jedná se fotografii ze zastavení Legiovlaku v Martinicích, které se konalo 13.6.2015. viz http://www.csol.cz/domains/csol.cz/index.php/legiovlak/legiovlak-2015/legiovlak-v-martinicich-v-krkonosich-2015
Ostatní fotografie jsou ze stejné akce.

Děkuji za opravu a přeji pěkný den

Petr Pěnička
Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších
Číst

Autor:
Text: No páni
Číst