Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Хуст (žst)
Boržavská úzkokolejka
Pramen Kušnické minerálky
Fragmenty chodeb pod Římským náměstím
Pastevecká osada nad Siněvírským jezerem
Fotka

S Drobkem na poradu na kole


31. 3. 2017
Jarní porada vedení SPJF se letos konala v Bystřici pod Hostýnem. Protože jsem si nedávno dovezl od Wapiho nový starý bicykl, vymyslel jsem na pátek trasu z Hulína do Bystřice a s Drobkem jsme vyrazili na kolech - a byla to cesta vcelku dobrodružná.

Kamarád a bývalý člen vedení SPJF Rolf nás pozval na březnovou poradu vedení SPJF do svého působiště - SOS vesničky ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem. Tamní kraj neznám, proto jsem byl nápadem nadšen a hned jsem se dal do vymýšlení, jak se do Chvalčova dopravit a přitom něco zajímavého vidět.

Do toho přišla šikovná náhoda s tím, že kamarád Wapi likvidoval stará a nepoužitelná kola ze skladů společnosti Rekola, která modernizuje svůj vozový park. Jenže v hromadě nepoužitelných kol je vždycky aspoň jedno, které trošku použitelné je. Takže jsem ho z ní vyhrabal a získal tak nový starý bicykl značky Velamos, bez přehazování a s torpédem, ze kterého stačilo odšroubovat všechny zbytečnosti počínaje nefunkčním dynamem, přes drnčící nosič až po barevné nálepky na rámu. Dokonce ani duše moc neucházely.

Drobkovi jsem se pak pokusil přizpůsobit svoje klasickém kolo Meridu Kalahari, která mně věrbně slouží už 16 let. Krasavec s ocelovým rámem je trošku těžší a na Drobka i trošku vyšší, za to mu ale nefungovala přehazovačka, což jsme zjistili až za nádražím v Hulíně. Nedávno jsem totiž přetrhl řetěz a i když se mně jej podařilo snýtovat, délka dvou článků, o které jsem jej musel zkráti znemožnila zařazenáí lehčích převodů.

Z cesty se tak nechtěně stalo malé noční dobrodružství. Trasa z Hulína do Bystřice sice měří jen nějakých 25 km, jenže už za Holešovem nás zastihla tma a s polámaným kolem, kde ještě podivně zatuhlo ložisko řídítek, se Drobkovi jelo velice špatně. I s přestávkami nám cesta zabrala skoro 5 hodin a část jsme museli urazit pěšky.

Prý to bylo naposledy, co jsme spolu někam na kole jeli. Jenže můj staronový bicykl už se nemůže na další cesty dočkat.

Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Bruxelles (B).

Datum: 23. 1. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Lucie
Text: Dneska jsme tam byli zhruba hodinu,žádná hlídka už tam prý nejezdí,skoro vše je tam zničeno.Jen jsme se potkali s dalšími Urbexery.
Číst

Autor: JzA
Text: Kanón 7D a objektiv EOS 10-18. A samozřejmě je to poněkud editováno.
Číst

Autor: Ďábel
Text: Čím to bylo foceno?
Číst

Autor: Miloslav Opršal
Text: Vlečka ve Březové n/S. kterou popisujete, byla postavene kolem r.1980 při výstavbě teplárny v areálu Vitky.Vězni pro tehdy Schindlerovu fabriku byli dováženi do prostoru nádraží Březová n/S. Existovala v té době vlečka pro Vitku v Moravské CHrastové, která odbočovala z hlavní traťě Brno-Č.Třebová v km 212. Měla jednu kolej a od ní fungovala úzká dráha do Vitky. Vlečka byla zrušena při obnově koridoru.
Číst

Autor: Josef Šefránek
Text: Podle mých znalostí,
původně patřila vlečka cementárně Prell, která byla založena v roce 1912. Přesné datum jejího vzniku neznám, ale určitě to bylo před deruhou sv. válkou. Vlečka měla délku 6o m. Od roku 1958 byla vlastníkem podniku Prefa. Vlečka byla prodloužena o 80 m. V roce 2004 zde sídlí firma Stareko, která vlečku v roce 2005 zrušila.
Číst