Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

სალიეთი (žst)
Rodinný dům Salieti
Štola pod Hutí svaté Antonie
Prostřední tunel Ivanovického potoka
Beskydské UFO
Stoka C02 pod Moravským náměstím
Železniční trať Brno–Jihlava
Lihovarský sklep v Přibyslavi
[R] Trig
Pasilský tunel
Fotka

S Drobkem na poradu na kole


31. 3. 2017
Jarní porada vedení SPJF se letos konala v Bystřici pod Hostýnem. Protože jsem si nedávno dovezl od Wapiho nový starý bicykl, vymyslel jsem na pátek trasu z Hulína do Bystřice a s Drobkem jsme vyrazili na kolech - a byla to cesta vcelku dobrodružná.

Kamarád a bývalý člen vedení SPJF Rolf nás pozval na březnovou poradu vedení SPJF do svého působiště - SOS vesničky ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem. Tamní kraj neznám, proto jsem byl nápadem nadšen a hned jsem se dal do vymýšlení, jak se do Chvalčova dopravit a přitom něco zajímavého vidět.

Do toho přišla šikovná náhoda s tím, že kamarád Wapi likvidoval stará a nepoužitelná kola ze skladů společnosti Rekola, která modernizuje svůj vozový park. Jenže v hromadě nepoužitelných kol je vždycky aspoň jedno, které trošku použitelné je. Takže jsem ho z ní vyhrabal a získal tak nový starý bicykl značky Velamos, bez přehazování a s torpédem, ze kterého stačilo odšroubovat všechny zbytečnosti počínaje nefunkčním dynamem, přes drnčící nosič až po barevné nálepky na rámu. Dokonce ani duše moc neucházely.

Drobkovi jsem se pak pokusil přizpůsobit svoje klasickém kolo Meridu Kalahari, která mně věrbně slouží už 16 let. Krasavec s ocelovým rámem je trošku těžší a na Drobka i trošku vyšší, za to mu ale nefungovala přehazovačka, což jsme zjistili až za nádražím v Hulíně. Nedávno jsem totiž přetrhl řetěz a i když se mně jej podařilo snýtovat, délka dvou článků, o které jsem jej musel zkráti znemožnila zařazenáí lehčích převodů.

Z cesty se tak nechtěně stalo malé noční dobrodružství. Trasa z Hulína do Bystřice sice měří jen nějakých 25 km, jenže už za Holešovem nás zastihla tma a s polámaným kolem, kde ještě podivně zatuhlo ložisko řídítek, se Drobkovi jelo velice špatně. I s přestávkami nám cesta zabrala skoro 5 hodin a část jsme museli urazit pěšky.

Prý to bylo naposledy, co jsme spolu někam na kole jeli. Jenže můj staronový bicykl už se nemůže na další cesty dočkat.

Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Drásov (CZ).

Datum: 6. 10. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Ing. Bohumil Šimíček
Text: Původní-Mělkův mlýn č. 23, poháněný vodními koly stál a levém břehu řeky. Ten v r. 1891 vyhořel. Tam, co je dnes restaurace byl krupník a pila. První turbína byla Girardova, Jabůrkem vyměněná za Francisovu a v r. 1936 za nepovedenou Kaplanovu z ČKD Blansko.
Číst

Autor: debílek
Text: Pro zpřesnění uvedu, že podle seznamu zrušených vleček vedeného Drážním úřadem byla zrušena 15. dubna 2014.
Číst

Autor: JzA
Text: Krysy jsem sice neviděl (pokud mají, kam, před světlem utěčou), ale dal bych do ohně ruku za to, že tam jsou. V takovém kanále jsou vždycky.
Číst

Autor: Hans
Text: jak je to s tema krysama? jsou tam nejake?
Číst

Autor: jaro
Text: Hore na bunkri-VS som slúžil ako rádiový mechanik v rokoch 1968-1969.Dieľňu sme mali na dolu na rote.Moji mazáci boli Miroslav Antal a Jan Skřivánek.Spolubojovníci:Arnošt Uher,František Bláha a Jan Havelka.Neskôr som bol na vysielačoch vo Vinici.Tie stožiare bolo pekne vidieť z dialnice,ale už sú dávno preč..
Číst