Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

S Drobkem na poradu na kole


31. 3. 2017
Jarní porada vedení SPJF se letos konala v Bystřici pod Hostýnem. Protože jsem si nedávno dovezl od Wapiho nový starý bicykl, vymyslel jsem na pátek trasu z Hulína do Bystřice a s Drobkem jsme vyrazili na kolech - a byla to cesta vcelku dobrodružná.

Kamarád a bývalý člen vedení SPJF Rolf nás pozval na březnovou poradu vedení SPJF do svého působiště - SOS vesničky ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem. Tamní kraj neznám, proto jsem byl nápadem nadšen a hned jsem se dal do vymýšlení, jak se do Chvalčova dopravit a přitom něco zajímavého vidět.

Do toho přišla šikovná náhoda s tím, že kamarád Wapi likvidoval stará a nepoužitelná kola ze skladů společnosti Rekola, která modernizuje svůj vozový park. Jenže v hromadě nepoužitelných kol je vždycky aspoň jedno, které trošku použitelné je. Takže jsem ho z ní vyhrabal a získal tak nový starý bicykl značky Velamos, bez přehazování a s torpédem, ze kterého stačilo odšroubovat všechny zbytečnosti počínaje nefunkčním dynamem, přes drnčící nosič až po barevné nálepky na rámu. Dokonce ani duše moc neucházely.

Drobkovi jsem se pak pokusil přizpůsobit svoje klasickém kolo Meridu Kalahari, která mně věrbně slouží už 16 let. Krasavec s ocelovým rámem je trošku těžší a na Drobka i trošku vyšší, za to mu ale nefungovala přehazovačka, což jsme zjistili až za nádražím v Hulíně. Nedávno jsem totiž přetrhl řetěz a i když se mně jej podařilo snýtovat, délka dvou článků, o které jsem jej musel zkráti znemožnila zařazenáí lehčích převodů.

Z cesty se tak nechtěně stalo malé noční dobrodružství. Trasa z Hulína do Bystřice sice měří jen nějakých 25 km, jenže už za Holešovem nás zastihla tma a s polámaným kolem, kde ještě podivně zatuhlo ložisko řídítek, se Drobkovi jelo velice špatně. I s přestávkami nám cesta zabrala skoro 5 hodin a část jsme museli urazit pěšky.

Prý to bylo naposledy, co jsme spolu někam na kole jeli. Jenže můj staronový bicykl už se nemůže na další cesty dočkat.

Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.
Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Ladislav Brabec
Text: Sloužil jsem tam v roce 1975-1977 jako údržbář.


Číst

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst

Autor: JM
Text: Roky po vyučení jsem zde pracoval.
Nikdy nezapomenu .
Číst