Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Sklepení nad Novobranskou ulicí
Fotka

Znovu na běžkách - do práce


1. 2. 2017
Celou noc sněžilo a do prvního únorového dne se Brno probudilo pod pořádnou vrstvou sněhu. Ideální příležitost pro to, vyzkoušet konečně můj dávný sen - jet do práce na běžkách.

Po osmé hodině se tmavá obloha lehce rozjasnila, a tak jsem vyšel před dům (silnice už byla trošku prohrnutá, ale chodníky ještě ne), nacvakl běžky a přímo vyjel. Po Krokově ulici ke Svitavě a dále přes železniční most a po kolejích Svitavské pobřežní dráhy, které byly tak zapadané, že se dalo na běžkách jet přímo mezi kolejnicovými pásy. Jen na výhýbkách bylo nutné trošku přibrzdit. Dříve ráno už tu někdo na běžkách projel, a tak jsem pěkně ve stopě mohl pokračovat až k bývalým jatkám, odkud už to šlo zase jen hlubokým sněhem.

Běžkařská trasa podél Svitavy provede milovníky zminích sportů skrz Brno. Za příjemné prostředí může zejména fakt, že koridorem po břehu můžou chodci, cyklisti, lyžaři i vlaky, ale od aut je tu pokoj.
Běžkařská trasa podél Svitavy provede milovníky zminích sportů skrz Brno. Za příjemné prostředí může zejména fakt, že koridorem po břehu můžou chodci, cyklisti, lyžaři i vlaky, ale od aut je tu pokoj.

Místa, která v létě patří cyklistům, dnes patřila běžkařům. Po cyklostezce jsem dojel až na zastávku Černovická a jen, co jsem sundal běžky, čekala mě postupka autobusů 49 a 50 rovnou až do kampusu.

Odpoledne byla cesta z práce zajímavější. Přes den ještě pár centimetrů sněhu připadlo, ale oteplilo se a hmota na zemi byla jakási těžká a lepkavá. Už za tmy jsem si to namířil po Studentské ulici až na Netroufalky, které jsem překřížil a pokračoval zbůhdarma po pláni, kde ještě před pár dny pracovaly bagry. To byla chyba. Dojel jsem tak až ke srázu, pod kterým se rozprostíralo neprůjezdné křoví. Potupně bylo zapotřebí se vrátit až skoro na Kamenici a teprve (pro mě dosud neznámou) cestou, rovněž vybavenou běžkařskou stopou, podél Bítešské dálnice jsem mohl dojet až ke studánce Čertík.

Pěkně se to rozjelo z kopečka, jen kdyby na konci nebyly strmé dřevěné schody. Najel jsem do nich a pěkně se rozplácl, jak se sluší a patří, když prostě najedete na lyžích na schody. Dál už to šlo výborně. Na udupané cestě údolím jsme se krásně rozjel a na břehu Svratky zahnul doleva k Anthroposu. Z cyklostezky byla opět běžkařská trasa, chybělo jen ji trošku urolbovat. A protože se čas nachýlil, zakončil jsem dnešní běžkování na zastávce Anthropos, odkud jsem i s lyžemi zamířil trolejbusem č. 25 do Morku.

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst