Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Znovu na běžkách - do práce


1. 2. 2017
Celou noc sněžilo a do prvního únorového dne se Brno probudilo pod pořádnou vrstvou sněhu. Ideální příležitost pro to, vyzkoušet konečně můj dávný sen - jet do práce na běžkách.

Po osmé hodině se tmavá obloha lehce rozjasnila, a tak jsem vyšel před dům (silnice už byla trošku prohrnutá, ale chodníky ještě ne), nacvakl běžky a přímo vyjel. Po Krokově ulici ke Svitavě a dále přes železniční most a po kolejích Svitavské pobřežní dráhy, které byly tak zapadané, že se dalo na běžkách jet přímo mezi kolejnicovými pásy. Jen na výhýbkách bylo nutné trošku přibrzdit. Dříve ráno už tu někdo na běžkách projel, a tak jsem pěkně ve stopě mohl pokračovat až k bývalým jatkám, odkud už to šlo zase jen hlubokým sněhem.

Běžkařská trasa podél Svitavy provede milovníky zminích sportů skrz Brno. Za příjemné prostředí může zejména fakt, že koridorem po břehu můžou chodci, cyklisti, lyžaři i vlaky, ale od aut je tu pokoj.
Běžkařská trasa podél Svitavy provede milovníky zminích sportů skrz Brno. Za příjemné prostředí může zejména fakt, že koridorem po břehu můžou chodci, cyklisti, lyžaři i vlaky, ale od aut je tu pokoj.

Místa, která v létě patří cyklistům, dnes patřila běžkařům. Po cyklostezce jsem dojel až na zastávku Černovická a jen, co jsem sundal běžky, čekala mě postupka autobusů 49 a 50 rovnou až do kampusu.

Odpoledne byla cesta z práce zajímavější. Přes den ještě pár centimetrů sněhu připadlo, ale oteplilo se a hmota na zemi byla jakási těžká a lepkavá. Už za tmy jsem si to namířil po Studentské ulici až na Netroufalky, které jsem překřížil a pokračoval zbůhdarma po pláni, kde ještě před pár dny pracovaly bagry. To byla chyba. Dojel jsem tak až ke srázu, pod kterým se rozprostíralo neprůjezdné křoví. Potupně bylo zapotřebí se vrátit až skoro na Kamenici a teprve (pro mě dosud neznámou) cestou, rovněž vybavenou běžkařskou stopou, podél Bítešské dálnice jsem mohl dojet až ke studánce Čertík.

Pěkně se to rozjelo z kopečka, jen kdyby na konci nebyly strmé dřevěné schody. Najel jsem do nich a pěkně se rozplácl, jak se sluší a patří, když prostě najedete na lyžích na schody. Dál už to šlo výborně. Na udupané cestě údolím jsme se krásně rozjel a na břehu Svratky zahnul doleva k Anthroposu. Z cyklostezky byla opět běžkařská trasa, chybělo jen ji trošku urolbovat. A protože se čas nachýlil, zakončil jsem dnešní běžkování na zastávce Anthropos, odkud jsem i s lyžemi zamířil trolejbusem č. 25 do Morku.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brno (cz).

Datum: 4. 5. 2006

Poslední komentáře:

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst