Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Sklepení nad Novobranskou ulicí
Fotka

Sváteční bouda


27. 10. 2016
Oslavu státního svátku jsme letos s Drobkem pojali skutečně svátečně. Už ve čtvrtek 27. října večer jsme vyrazili předposledním vlakem z Brna na sever, kde jsme přestoupili na poslední autobus, abychom hodinu před půlnocí vyjeli kamsi vysoko do lesů. Pak nás ještě čekala noční cesta hlubokými lesy na boudu.

Boudu, ten romantický kousek místa v kopcích mimo současný svět, jsme našli před půlnocí. Přivítal nás zarezlý zámek, místnost pokrytá pavučinami, vůně prastarého dřeva, podzimního listí, myších bobků, sena, vosku a kouře. Vybledlé matrace, které jsme kdysi sehnali na skládce, nám poskytly lože a rezivá kamna, která jsme sem dopravili před léty na saních, teplo. Usínalo se nám jako postavám z romantické knížky.

Státní svátek 98 let od vzniku Československa jsme oslavili vstáváním bez budíku do místnůstky, kde tmu prozařovaly jen paprsky světla pronikající škvírami v okenicích. Zatápíme v kamnech, vymetáme pavučiny, řežeme voňavé bukové dřevo a vaříme si oběd. Na malých skleněných tabulkách v oknech se rojí mušky probuzené nenadálým oteplením, budí se i dva motýli, které raději opouštíme ven, aby včas vyhledali náhradní úkryt. V deníku je jen pár zápisů od věrných kamarádů, kteří na boudu čas od času zavítají.

Je čas se zase na dlouhé měsíce rozloučit. Zametáme a míříme nádherně žlutými podzimními lesy zpátky do civilizace. K večeru dorážíme pěšky až do Blanska a odtud pak pokračujeme podél trati do Adamova, protože potřebuji ještě nafotit pár železničních tunelů do galerie. Za setmění procházíme kolem opuštěných budov Adastu a prolézáme nějaké nově „zpřístupněné“ kryty. Na zastávce chytáme vlak tak akorát, abychom byli večer doma v Brně.

Bouda stojí na svém místě už přibližně 90 let. Snažíme se a doufáme, že ještě nejméně 90 dalších let vydrží být oázou klidu, kde se zastavil čas.
Bouda stojí na svém místě už přibližně 90 let. Snažíme se a doufáme, že ještě nejméně 90 dalších let vydrží být oázou klidu, kde se zastavil čas.
Dopoledne jsem konečně našel chvíli času na experimenty s mezikroužky. V přítmí zkouším z ruky své první pokusy s kombinací Canon EOS 7D + mezikroužky Zenit + Tokina RMC 80-200mm.
Dopoledne jsem konečně našel chvíli času na experimenty s mezikroužky. V přítmí zkouším z ruky své první pokusy s kombinací Canon EOS 7D + mezikroužky Zenit + Tokina RMC 80-200mm.
Zpáteční cestu jsme si zkrátili průchodem přes Novohradský tunel.
Zpáteční cestu jsme si zkrátili průchodem přes Novohradský tunel.
Ó podzime, tak dlouze tvé housle lkají…
Ó podzime, tak dlouze tvé housle lkají…

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brodek u Prostějova (CZ).

Datum: 31. 1. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst