Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[r] round
Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
Fotka

Jak jsem zažil zemětřesení v Brně


25. 4. 2016
Když mně před léty moje babička vykládala o tom, že zažila zemětřesení přímo ve svém brněnském bytě (v 6. patře), věřil jsem jí zhruba napůl. Připadalo mně neuvěřitelné, že by se tady, v geologicky stabilní a klidné střední Evropě mohla chvět země. Až do pondělí 25. dubna 2016, kdy se zachvěla i se mnou.

Stalo se to těsně po poledni, na hodinkách bylo asi 12:01 nebo 12:02. Byl jsem sám v kanceláři a právě jsem se zvedal, abych přišel ještě víceméně včas na minikurz akademického psaní o pár místností dál na našem patře, když pode mnou ujela kolečková židle. Myslel jsem si, že se něco stalo s mohutným soustrojím klimatizačních čerpadel, která se nachází přes zeď za mým stolem, ale okamžité zhoupnutí opačným směrem a přitom v naprosté tichosti, mě ihned přesvědčilo o tom, že tohle je něco mnohem méně obvyklého.

Ten pocit zná každý, kdo plul po moři na větší lodi: nic zvláště rychlého, jen se vám najednou jakoby půda ztrácí pod nohama a pak vás zase překlápí na opačnou stranu. nenásilně, ale přesto to dovede zamíchat s orientačními smysly člověka, který vždy doslova neochvějně věřil v to, že země je pevný základ a podleha v domě se nemůže najednou naklonit ze strany na stranu.

Překvapivě jsem vzhlédl skrz otevřené dveře do protější kanceláře, kde mají své stoly Eva z Austrálie a Lisa z Kanady. Snad už ve svých koutech světa zemětřesení někdy zažily nebo jim stejně rychle jako mně dfošlo, oč se jedná, a možná na základě starších zkušeností vypadaly poněkud vyděšeně. Zbytečně, během dvou vteřin bylo všechno pryč a zbýval nám jen údiv nad zážitkem, který se možná už v životě nebude opakovat.

Nejzajímavější však je, že kolegové z ostatních kanceláří blíže středu budovy nepocítili vůbec nic. Stali jsme se tak vděčným terčem posměchu za konzumaci alkoholu v pracovní době a nikdo nám nechtěl věřit, že jsme se u nás „na konci chodby“ dopoledne neposilnili na nějaké utajené párty.

Procestoval jsem šest kontinentů světa, ale zemětřesení jsem poprvé zažil v Brně. A nakonec mně to i ostatní uvěřili, když odpoledne vyšly články skoro ve všech novinách.

Podle seismologů mělo zemětřesení sílu 4,1 bodu Richterovy škály a jeho epicentrum se nacházelo až 20 km za Vídní.
Podle seismologů mělo zemětřesení sílu 4,1 bodu Richterovy škály a jeho epicentrum se nacházelo až 20 km za Vídní.

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst