Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Immerův seznam úzkokolejek
Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
Fotka

Čtyřicátiny Strejdy Vláčka


6. 3. 2016
Strejdovi Vláčkovi je čtyřicet let. Kamarád a souputník na naší mnohaleté cestě Munou Tomáš Lešingr zvaný Strejda Vláček oslavil v neděli 6. března své čtvrté kulaté narozeniny jedinečným způsobem. Přátele pozval na jízdu historického motoráčku řady 801 (M131 alias Hurvínek) po čtyřicetikilometrové trase z domovského Šumperka do Starého Města pod Králickým Sněžníkem. Pyšně mohu potvrdit, že jsem byl pozván a projel jsem celou trasu tam a skoro celou zpět.

Narozeninový dort ke čtyřicátinám Strejdy Vláčka připravila velká Alča.
Narozeninový dort ke čtyřicátinám Strejdy Vláčka připravila velká Alča.

Že půjde o nevšední zážitek, bylo jasné už dopředu. Nabídka jízdy po neobvyklé trase zvláštním vlakem, navíc s dobrým kamarádem a železničním odborníkem na slovo vzatým, se prostě neodmítá. Pozváno bylo čtyřicet hostů a myslím, že se v šedivém nedělním ránu sešli v Šumperku na nádraží skoro všichni. Místní Klub přátel kolejového autobusu poskytl pro jízdu prototypového Hurvínka M131.101 (neboli 801 001-9) z roku 1948 (který jezdí po českých kolejích neuvěřitelných 68 let!) a cílem bylo čtyřicet kilometrů vzdálené Staré Město pod Králickýcm Sněžníkem.

Během jednoho dne jsme toho s Drobkem, Sovou a sedmatřiceti dalšími kamarády více či méně známýmí stihli zažít docela dost. A přesto, že se nám nad hlavou honily těžké mraky napíchnuté na špičku hor, byl to krásný den prodchnutý přicházejícím jarem a dobrou náladou. Mimo jiné nám všem ukázal, že - pokud dokážeme být takoví jako Strejda Vláček - se na svoji čtyřicítku můžeme už teď jedině těšit!

Drobek mě celou dobu doprovázela společně s kamarádem Sovou. V Jeseníkách jsme reprezentovali jihomoravskou skupinu gratulantů.
Drobek mě celou dobu doprovázela společně s kamarádem Sovou. V Jeseníkách jsme reprezentovali jihomoravskou skupinu gratulantů.
Jízdu jsme si krátili různě. Mimo jiné prohlížením alb a fotek z posledních čtyřiceti let Vláčkova života. Řekněte sami, jak se asi může tvářit peridromofilní dítě, když mu ve školce podstrčí na focení bagr?
Jízdu jsme si krátili různě. Mimo jiné prohlížením alb a fotek z posledních čtyřiceti let Vláčkova života. Řekněte sami, jak se asi může tvářit peridromofilní dítě, když mu ve školce podstrčí na focení bagr?
Tatáž osoba zhruba o dvacet let později - v době, kdy byl na brněnském výstavišti nejslavnější expozici dnes již neexistující Invex - veletrh výpočetní techniky.
Tatáž osoba zhruba o dvacet let později - v době, kdy byl na brněnském výstavišti nejslavnější expozici dnes již neexistující Invex - veletrh výpočetní techniky.
V Bohdíkově čekájme na míjení s protijedoucím rychlíkem, a tak je čas na focení. Na snímku oslavenec s fanynkami ze společnéhoho tábornického oddílu TO Kamarádi.
V Bohdíkově čekájme na míjení s protijedoucím rychlíkem, a tak je čas na focení. Na snímku oslavenec s fanynkami ze společnéhoho tábornického oddílu TO Kamarádi.
Kolik z nás se může pochlubit tím, že české koleje kdy brázdil vlak s naším jménem?
Kolik z nás se může pochlubit tím, že české koleje kdy brázdil vlak s naším jménem?
Byl to právě rok 1976, kdy se Vláček narodil, ale který také znamenal zahájení postupného ústupu řady M131 (později přeznačení na 801) a její nahrazování modernějšími vozy M152 (810). Poslední Hurvínci dojezdili zhruba o 10 let později, když už jsem se dral na svět pro změnu já.
Byl to právě rok 1976, kdy se Vláček narodil, ale který také znamenal zahájení postupného ústupu řady M131 (později přeznačení na 801) a její nahrazování modernějšími vozy M152 (810). Poslední Hurvínci dojezdili zhruba o 10 let později, když už jsem se dral na svět pro změnu já.
Po průjezdu Hanušovicemi se loučíme s hlavní tratí a přes odbočku Hanušovice-Morava začínáme stoupat po lokálce k cíli v klínu hor.
Po průjezdu Hanušovicemi se loučíme s hlavní tratí a přes odbočku Hanušovice-Morava začínáme stoupat po lokálce k cíli v klínu hor.
Tlak oleje je v pořádku, dynamo se otáčí, motor ječí, škrábeme se vzhůru do hor skalnatým údolím řeky Krupé.
Tlak oleje je v pořádku, dynamo se otáčí, motor ječí, škrábeme se vzhůru do hor skalnatým údolím řeky Krupé.
Tady trať končí. Přestože existovaly projekty na protažení dráhy tunelem pod Kladským sedlem, dál než do Starého Města koleje nikdy nevedly. Hrneme se na první nástupiště výpravní budovy, jejíž rekonstrukci řídila sama královna Koloběžka a Strejda Vláček krájí dort. Je to tady!
Tady trať končí. Přestože existovaly projekty na protažení dráhy tunelem pod Kladským sedlem, dál než do Starého Města koleje nikdy nevedly. Hrneme se na první nástupiště výpravní budovy, jejíž rekonstrukci řídila sama královna Koloběžka a Strejda Vláček krájí dort. Je to tady!
Počasí je takové typicky jarně-horské.
Počasí je takové typicky jarně-horské.
Na tradičním tábořišti zvaném Andělák hodujeme tradičním způsobem. Oslavenec přejímá dary a vzpomíná na tábory, které tu před lety proběhly. Bohužel loni sklátily stromy mohutné polomy a romantické zákoutí je to tam.
Na tradičním tábořišti zvaném Andělák hodujeme tradičním způsobem. Oslavenec přejímá dary a vzpomíná na tábory, které tu před lety proběhly. Bohužel loni sklátily stromy mohutné polomy a romantické zákoutí je to tam.
Který z nich je Strejda Vláček?
Který z nich je Strejda Vláček?
Zastávka Chrastice je jednou z těch, kterých se modernizace během posledních 40 let dotkla maximálně výměnou bílo-černé cedule za novější modro-bílou. Jinak je tu vše v pořádku - při starém.
Zastávka Chrastice je jednou z těch, kterých se modernizace během posledních 40 let dotkla maximálně výměnou bílo-černé cedule za novější modro-bílou. Jinak je tu vše v pořádku - při starém.
Oslavenec v uniformě dle služebního řádu z roku 1986 - v hodnosti vrchní výkonný.
Oslavenec v uniformě dle služebního řádu z roku 1986 - v hodnosti vrchní výkonný.
Mezi Hanušovicemi a Bludovem je možné natrefit na poměrně pohledné výpravčí.
Mezi Hanušovicemi a Bludovem je možné natrefit na poměrně pohledné výpravčí.

Související články:
Téma:
Staré Město pod Sněžníkem (žst)
Název stanice: Staré Město pod Sněžníkem Číslo stanice: 349027 Zkratka: SMS Kilometrická poloha: …
Téma:
Šumperk (žst)
Název stanice: Šumperk Číslo stanice: 349720 Zkratka: SPK Kilometrická poloha: 43,807 …
Téma:
Hanušovice (žst)
Název stanice: Hanušovice Číslo stanice: 335422 Zkratka: HAE Kilometrická poloha: 70,102 …

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Čas: 5. 10. 2017, 14:50
No páni



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: come di ant
Text: Hospoda byla vždycky pod psa, ale na terase byla zahrádka s úžasným výhledem. Nejen jak píše autor, na spodní Bystrc a Údolí oddechu, ale je odtud vidět až na Babí lom.
"Jedna paní povídala", že když to převzal Julius Meinl, měl si vyhradit, že ze sousedství zmizne řezník a ovoce-zelenina - časově ta hypotéza sedí, jak moc je pravdivá nevím. Tyto prostory se už nikdy rozumně nezaplnily, Meinl se zdržel jen krátce, a to byl začátek konce. Nevybavím si, kdo kdy přesně zmizel, ale dlouhou řadu let objekt fungoval ve složení Česká spořitelna, drogerie, a Bytasen. Což na tak velký objekt byl už zánik v podstatě v té době, i když tam nějaký provoz ještě byl. Ve chvíli, kdy to zabalila Spořka, skončil i drogista, a bylo to zapikané. Něco dělat je s tím potřeba, nemůže to v tomto vegetativním stavu zůstat věčně. Autor článku si trošku rýpnul do majitelů aut. Ale ruku na srdce, kolik z vás na fotce u madam Vysočiny nemáte/máte auta? Situace s parkováním je zde zlá, stejně jako jinde v Brně. V ulici Černého se to pak ještě vyhrotilo dostavbou nadstaveb, a to tam v části průjezdu trolejbusu nebyla parkovací místa nikdy žádná. Zaparkovat na parkovišti na konci Černého ulice po 18.hodině je dnes nemožná věc, a nemálo lidí odtud parkuje přes Hitlerovku na Štouračově. Moc se ani netuší, že po dobu demolice a výstavby "nové" Letné zmizí parkovací místa kolem ní - tam parkuje aktuálně kolem 30 aut v oblasti bývalé rampy samoobsluhy, tento prostor padne na stavbu celý, dalších cca 50 aut parkuje ve smyčce před Letnou, tento prostor bude staveništěm z části. To bude teprve kalamita.
Číst

Autor: Záruba
Text: Ve střední části Kohoutovy ul.vlevo byla zástavba tvořena pěti či více
železničními vagony-nezachovaly se jejich snímky - před průrazem
do nynější Provazníkovy?
Číst

Autor: Jitka Hrušková
Text: Dobrý den,v červnu 2017 jsem si ve vaší žel.stanici nechala vystavi průkazku na slevu jízdného 65+,ale průkazku jsem ztratila.Chceme s manželem v červnu jet do Podhájské a proto se ptám jestli je možné vystavit duplikát.Děkuji Jitka Hrušková
Číst

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst