Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Zadní Indie


8. 8. 2014
Lokomotiva ČKD D12E ve Vietnamu. Poslední tři srpnové týdny jsem s přáteli strávil na poloostrově Zadní Indie, konkrétně v Thajsku, Laosu, Vietnamu a Kambodži, se zastávkami v Dubaji a Hong-Kongu. Projeli jsme se na motorkách v údolí Mekongu, prodělali bakteriální zánět spojivek, ztratili se v hraniční džungli, svezli se slavným vlakem Reunification i ubohým babmusovým vláčkem, nechali se okrást v Ho-Či-Minově městě a nakonec se i vrátili domů. Jenom psa jsme neochutnali…

Kompletní reportáž je v přípravě, proto dnes přináším jen krátké shrnutí naší cesty nad dvacítkou nejlepších fotek.

Po cestě jsme si skočili do Dubaje, podívat se na nejvyšší stavbu světa a městský zázrak v poušti.
Po cestě jsme si skočili do Dubaje, podívat se na nejvyšší stavbu světa a městský zázrak v poušti.
První město v Thajsku, které jsme navštívili - อุบลราชธานี neboli Ubon Ratčatani - nás potěšilo svatyněmi ve tvaru a barvě nadýchaných dortů.
První město v Thajsku, které jsme navštívili - อุบลราชธานี neboli Ubon Ratčatani - nás potěšilo svatyněmi ve tvaru a barvě nadýchaných dortů.
Cestování po laoských silnicích vyžaduje trpělivost a nemálo řidičského umu.
Cestování po laoských silnicích vyžaduje trpělivost a nemálo řidičského umu.
Typická venkovská benzínka v Laosu. Prodavač vám načerpá benzín nebo naftu do skleněného válce a hadicí samospádem přeleje do nádrže.
Typická venkovská benzínka v Laosu. Prodavač vám načerpá benzín nebo naftu do skleněného válce a hadicí samospádem přeleje do nádrže.
Těžko říct, zda to bylo divokou jízdou (a pádem) na motorce, spaním na autobusových nádražích, jídlem nebo jen podnebím, ale mé oko nejprve zoranžovělo a pak začalo opouštět hlavu. Lékař uměl jen laosky, ale vysvětlil mně, že thymosis to není (sic!) a prodal mi léky, které po několika dnech pomohli mně i Drobkovi, která se mezitím nakazila ode mě.
Těžko říct, zda to bylo divokou jízdou (a pádem) na motorce, spaním na autobusových nádražích, jídlem nebo jen podnebím, ale mé oko nejprve zoranžovělo a pak začalo opouštět hlavu. Lékař uměl jen laosky, ale vysvětlil mně, že thymosis to není (sic!) a prodal mi léky, které po několika dnech pomohli mně i Drobkovi, která se mezitím nakazila ode mě.
Horské jezero poblíž ຊຽງຂວາງ nám vydalo své plody ve formě několika set malých sušených rybiček. Oproti předpokladu nechutnaly jako chipsy a nedokázali jsme je spořádat ani společnými silami za několik dní.
Horské jezero poblíž ຊຽງຂວາງ nám vydalo své plody ve formě několika set malých sušených rybiček. Oproti předpokladu nechutnaly jako chipsy a nedokázali jsme je spořádat ani společnými silami za několik dní.
V Laosu existuje jediná železnice o délce asi 3 km vedoucí z Thajska přes řeku Mekong na předměstí hlavního města ວຽງຈັນ (Vientianne).
V Laosu existuje jediná železnice o délce asi 3 km vedoucí z Thajska přes řeku Mekong na předměstí hlavního města ວຽງຈັນ (Vientianne).
Krasové jeskyně ve Vieng Xai byly v letech 1964-1973 útočištěm laoské komunistické strany Pathet Lao. Společně s místními vesničany se v 486 jeskyních skrývalo 23000 lidí před americkými bombardéry - ty shodily v přepočtu na každého obyvatele země 3 tuny bomb.
Krasové jeskyně ve Vieng Xai byly v letech 1964-1973 útočištěm laoské komunistické strany Pathet Lao. Společně s místními vesničany se v 486 jeskyních skrývalo 23000 lidí před americkými bombardéry - ty shodily v přepočtu na každého obyvatele země 3 tuny bomb.
Hranici z Laosu do Vietnamu jsme překročili přes přechod Na Mèo. V noci na přechodu nikdo nebyl, protože všichni příslušníci sledovali fotbal v televizi.
Hranici z Laosu do Vietnamu jsme překročili přes přechod Na Mèo. V noci na přechodu nikdo nebyl, protože všichni příslušníci sledovali fotbal v televizi.
Mezinárodní trať z Číny do Vietnamu vede městem bezprostředně. Bezpečnost provozu se tu zbytečně neřeší - když jede vlak, každý ví, že má uhnout s motorkou, stánkem, valchou, postelí či flašinetem.
Mezinárodní trať z Číny do Vietnamu vede městem bezprostředně. Bezpečnost provozu se tu zbytečně neřeší - když jede vlak, každý ví, že má uhnout s motorkou, stánkem, valchou, postelí či flašinetem.
Lokomotiva D12E československé provenience na mostě přes Rudou řeku - jednom ze symbolů Vietnamu.
Lokomotiva D12E československé provenience na mostě přes Rudou řeku - jednom ze symbolů Vietnamu.
Podzemní nemocnice v hliněných chodbách pod městem Củ Chi nedaleko Ho Či Minova města v jižním Vietnamu. Zde se odehrály nejkrvavější boje mezi moderní armádou USA a bídně vyzbrojenými Vietnamci.
Podzemní nemocnice v hliněných chodbách pod městem Củ Chi nedaleko Ho Či Minova města v jižním Vietnamu. Zde se odehrály nejkrvavější boje mezi moderní armádou USA a bídně vyzbrojenými Vietnamci.
¥ v obležení dětských prodavačů uprostřed chrámového komplexu អង្គរវត្ត (Angkor Vat).
¥ v obležení dětských prodavačů uprostřed chrámového komplexu អង្គរវត្ត (Angkor Vat).
Klášter អង្គរធំ (Angkhor Thom) je méně známý a podstatně klidnější soused proslulého Angkhor Vatu.
Klášter អង្គរធំ (Angkhor Thom) je méně známý a podstatně klidnější soused proslulého Angkhor Vatu.
V Angkor Thomu lze bloudit několik hodin prastarými kamennými chodbami - přestože je čtvercově souměný, pravidelnost vás spíše zmate a během chvíle se ztratíte v nečekeně rozlehlé spleti chodeb, schodišť a průchodů.
V Angkor Thomu lze bloudit několik hodin prastarými kamennými chodbami - přestože je čtvercově souměný, pravidelnost vás spíše zmate a během chvíle se ztratíte v nečekeně rozlehlé spleti chodeb, schodišť a průchodů.
Angkor Thom je víceméně opuštěný. Ani uprostřed léta nepraská díky turistům ve švech a tak si lze užít středověkou architekturu kamene vcelku intimně.
Angkor Thom je víceméně opuštěný. Ani uprostřed léta nepraská díky turistům ve švech a tak si lze užít středověkou architekturu kamene vcelku intimně.
Na bambusové vlaky jsme v Kambodži nenarazili - ale jezdí na této trati, stejně jako vozík, na kterém nás svzly místní děti skrze město សិរីសោភ័ណ (Sisophon).
Na bambusové vlaky jsme v Kambodži nenarazili - ale jezdí na této trati, stejně jako vozík, na kterém nás svzly místní děti skrze město សិរីសោភ័ណ (Sisophon).
Lokomotiva Henschel německé provenience poblíž železničního přechodu z Thajska do Kambodže ve městě อรัญประเทศ (Aranyaprathet).
Lokomotiva Henschel německé provenience poblíž železničního přechodu z Thajska do Kambodže ve městě อรัญประเทศ (Aranyaprathet).
Bangkokské letiště Suvarnabhumi je pravděpodobně nejhezčí, jaké jsem dosud viděl. Alespoň zevnitř. Navíc nabízí příjemná místa k odpočinku, cenově příznivé obchody a další zařízení.
Bangkokské letiště Suvarnabhumi je pravděpodobně nejhezčí, jaké jsem dosud viděl. Alespoň zevnitř. Navíc nabízí příjemná místa k odpočinku, cenově příznivé obchody a další zařízení.
Tramvaje v 香港 (Hong-Kongu) jsou nejen dvoupatrové, ale také úzkorozchodné! Přesto se za dobu našeho nočního přestupu a pobytu ve městě žádná nepřevrátila.
Tramvaje v 香港 (Hong-Kongu) jsou nejen dvoupatrové, ale také úzkorozchodné! Přesto se za dobu našeho nočního přestupu a pobytu ve městě žádná nepřevrátila.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vidnava (CZ).

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Peter Soják
Text: Už som napísal. P. S.
Číst

Autor: Peter Soják
Text: Chlapci som veľmi rád, že Ste si našli čas a aj prostriedky na zdokumentovanie tejto zaujímavej časti našej histórie. Ja som slúžil na veliteľstve 76. plrb v Řečkoviciach. Vtedy sa tieto 4 oddiely stavaly, resp. boli vo výstavbe. Hlavné veliteľstvo tejto "dostavby" (to bol aj volací znak) bolo v Ořechove. Išlo rakety známejšie pod názvom Neva. Na Slovensku už boli v prevádzke. 2. divízia ich mala alokované tak, napr. Dunajská Lužná, Devínska Kobyla a ďalšie. Chodili sme to tam obzerať a trochu na nich aj cvičiť. Oproti Dvinám to bol veľký rozdiel, ale aj účel použitia bol iný. To len doplnenie veľmi dobrého príspevku. Len tak ďalej.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst