| 18. 7. 2014
| Osmnáct ročníků táborů s Bobří stopou uplynulo od chvíle, kdy jsem na Pikárci poprvé přenocoval v týpí. Letos - pouze jako návštěva a pomocník při stavbě a bourání tábora - jsem zamířil na pomezí Brzkova a Hrbova, abych se podíval na tábor s Bobří stopou Ukerewe. |
|
Narozdíl od loňského roku, vydal jsem se letos na tábor na kole pouze ze Žďáru a projel jsem si tak jak úseky dráhy zvané Stará štreka, ze kterých se staly cyklostezky, tak několik posledních kousků, kde ještě leží koleje. Nakonec jsem objevil tak hezká míst na skalách nad řekou a v lesích, že z nich bude samostatná reportáž. Na táboře jsem byl celkem třikrát, ale okolnosti jaksi chtěly tomu, že kromě zahajovacího a závěrečného ohně jsem se s táborníky příliš neviděl - byli buď ještě doma, už doma nebo na dvoudenní výpravě. Tak aspoň přináším tři odpočinkové a trošku osamělé fotky.
 | Zahajovaí oheň. Tábor s Bobří stopou Ukerewe 2014. |
|  | Při hlídání tábořiště je ticho. Nezní buben, smích ba ani řinčení ešusů. Člověku se stýská. |
|  | V roce 2014 si táborníci vystačili se 4 stany + kuchyňákem. Bude jich příští rok potřeba víc? |
| | Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: JzA Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil. Číst
Autor: JzA Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)… Číst
Autor: Michal Hartl Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje. Číst
Autor: Vasek Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice Číst
Autor: Petr Text: Už léta zrušená vlečka Číst
|
|