Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Fotka

Do Čimelic za Alpínem


13. 7. 2014
Čimelice. To slovo jsem slýchával od kamaráda Alpína řadu let, aniž bych mu byl schopen přiřadit reálný význam. Nebylo s čím si Čimelice spojit, snad jen s krajem jižních Čech, poli, na kterých dozrává pšenice, rybníky a nekonečně modrou oblohou. Avšak tuto neděli chtěla náhoda tomu, abych Čimelice poznal. Alpín inside.

Tak jsme tady. Čimelice - vystupovat!
Tak jsme tady. Čimelice - vystupovat!
O nádraží v Čimelicích pojednává tento článek, o vlečce jsem pro změnu psal tady.
O nádraží v Čimelicích pojednává tento článek, o vlečce jsem pro změnu psal tady.
A to je ona. Rakovická vápenka, o které jsem si myslel, že jde o čimelickou cihelnu. Věnoval jsem jí tento samostatný článek.
A to je ona. Rakovická vápenka, o které jsem si myslel, že jde o čimelickou cihelnu. Věnoval jsem jí tento samostatný článek.

Vlastně jsme měli v úmyslu navštívit Alpína v Praze, jenže se pokusil vykroutit tím, že v metropoli není, že je v Čimelicích. Když jsme mu řekli, že jej beze všeho navštívíme tam, trošku se divil, ale nakonec se nebránil. Z Vlčkovic, kde jsme pomáhali s festivalem to vlastně není ani tak daleko. Stačilo třikrát za sebou stopnout dobrý vůz (vše podle plánu), abychom se po trase Jankov - Votice - Sedlčany dostali do Příbrami právě před odjezdem vlaku do Českých Budějovic. Všechno šlo tak hladce (nikde jsme nečekali víc než čtvrt hodiny), že jsme ani nechtěli uvěřit tomu, že se nám právě podařilo nemožné: v neděli, kdy nejezdí žádné autobusy, projet 59 km autem a dalších 34 km vlakem rychlostí pomalejšího taxíku.

Jak se alo čekat, zvrhlo se naše mimořádné setkání v akci železničně-urbexovou, když jsme po docela spořádané návštěvě Alpína v jeho chatě/psí boudě a obědě v restauraci na návsti zamířili nejprve k opuštěnému zámku, abychom korunovali den průzkumem opuštěné vápenky (o které jsem byl přesvědčen, že se jedná o cihelnu), přilehlé vlečky a železniční stanice, odkud nás vlak (již bez Alpína) odvezl ku Praze.

Za pěkné zakončení víkendu děkujeme všem řidičům, kteří nás svezli, Alpínovi a šťastné náhodě. Teď už oba víme, co si představit pod pojmem Čimelice.

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Cieszyn (PL).

Datum: 28. 11. 2007

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst