Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Do Čimelic za Alpínem


13. 7. 2014
Čimelice. To slovo jsem slýchával od kamaráda Alpína řadu let, aniž bych mu byl schopen přiřadit reálný význam. Nebylo s čím si Čimelice spojit, snad jen s krajem jižních Čech, poli, na kterých dozrává pšenice, rybníky a nekonečně modrou oblohou. Avšak tuto neděli chtěla náhoda tomu, abych Čimelice poznal. Alpín inside.

Tak jsme tady. Čimelice - vystupovat!
Tak jsme tady. Čimelice - vystupovat!
O nádraží v Čimelicích pojednává tento článek, o vlečce jsem pro změnu psal tady.
O nádraží v Čimelicích pojednává tento článek, o vlečce jsem pro změnu psal tady.
A to je ona. Rakovická vápenka, o které jsem si myslel, že jde o čimelickou cihelnu. Věnoval jsem jí tento samostatný článek.
A to je ona. Rakovická vápenka, o které jsem si myslel, že jde o čimelickou cihelnu. Věnoval jsem jí tento samostatný článek.

Vlastně jsme měli v úmyslu navštívit Alpína v Praze, jenže se pokusil vykroutit tím, že v metropoli není, že je v Čimelicích. Když jsme mu řekli, že jej beze všeho navštívíme tam, trošku se divil, ale nakonec se nebránil. Z Vlčkovic, kde jsme pomáhali s festivalem to vlastně není ani tak daleko. Stačilo třikrát za sebou stopnout dobrý vůz (vše podle plánu), abychom se po trase Jankov - Votice - Sedlčany dostali do Příbrami právě před odjezdem vlaku do Českých Budějovic. Všechno šlo tak hladce (nikde jsme nečekali víc než čtvrt hodiny), že jsme ani nechtěli uvěřit tomu, že se nám právě podařilo nemožné: v neděli, kdy nejezdí žádné autobusy, projet 59 km autem a dalších 34 km vlakem rychlostí pomalejšího taxíku.

Jak se alo čekat, zvrhlo se naše mimořádné setkání v akci železničně-urbexovou, když jsme po docela spořádané návštěvě Alpína v jeho chatě/psí boudě a obědě v restauraci na návsti zamířili nejprve k opuštěnému zámku, abychom korunovali den průzkumem opuštěné vápenky (o které jsem byl přesvědčen, že se jedná o cihelnu), přilehlé vlečky a železniční stanice, odkud nás vlak (již bez Alpína) odvezl ku Praze.

Za pěkné zakončení víkendu děkujeme všem řidičům, kteří nás svezli, Alpínovi a šťastné náhodě. Teď už oba víme, co si představit pod pojmem Čimelice.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Parseierspitze (A).

Datum: 3. 7. 2004

Poslední komentáře:

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst