Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Konference ITISE


24. 6. 2014
Zvýšit své povědomí o matematické analýze časových řad a současně prezentovat desetileté řady hodnot koncentrace persistentních polutantů, naměřené na košetické observatoři a s nimi inovativní způsob hodnocení přepočtů výsledků pasivního vzorkování. To byly hlavní cíle cesty na konferenci ITISE 2014 ve španělské Granadě. Menším cílem pak bylo prozkoumat vnitrozemí Andalusie, pobřeží středozemního moře a hlavně poprvé navštívit Afriku. To vše se mně podařilo na cestě, kterou jsme podnikli s Janou Borůvkovou na konci června 2014.

Nejvýraznějším zážitkem a současně červenou nití celé akce byla ztráta zavazadel, kterou nám zajistil nízkonákladový dopravce Vueling. Při zběsilém přestupu, spíše přeběhu, na letišti v Barceloně změnily naše kufry směr a vydaly se místo na jih na západ do Madridu, odkud jsme je po složitém vyjednávání a protelefonování mnoha minut v cizích jazycích vybojovali až v den odletu. Museli jsme si tak nakoupit v Granadě veškeré potřebné oblečení, vybavení a potřeby za své. Odškodné, které nám je doprave povinnen vyplatit, nám nezaslal Vueling ani půl roku po svém prohřešku.

Mezitím se rozběhla zajímavá trojdenní konferenci na přírodovědecké fakultě v Granadě, jejíhož uvedení se ujal sám prof. Bovas Abraham, doktorand otce oboru časových řad, proslulého amerického matematika George Boxe. Přestože šlo o první ročník konference, její uroveň i rozsah byly překvapivě velké a to včetně doporovdných programů jako byla návštěva maurského paláce nad městem - Alhambry nebo večeře v noblesní granadské restauraci Palacio de Santa Paula, která se nachází ve zrušené kapli šlechtického dvora.

Využili jsme také příležitosti prodloužit si o dva dny pobyt v cizině a vyrazili jsme společně na nejjižnější cíp Španělska do města Algeciras a odtud druhý den dále přes Středozemní moře do Maroka. A protože šlo o moji první návštěvu Afriky, vnímal jsem (a fotil) každý kousek jednodenní exotické návštěvy ve společnosti španělských a portugalských turistů společně s marockým průvodcem jaksepatří. Z ohromného množství několika tisíc fotek proto vybírám jen několik nejzajímavějších.

Palác Alhambra v Granadě je zajímavý především složitým systémem kanálů, aquaduktů, fontán a kašen.
Palác Alhambra v Granadě je zajímavý především složitým systémem kanálů, aquaduktů, fontán a kašen.
Výjímečná je v Alhambře také drobná a rozsáhlá štuková výzdoba. Orientálně ornamentální.
Výjímečná je v Alhambře také drobná a rozsáhlá štuková výzdoba. Orientálně ornamentální.
Pohled přes střechy na město Granadu.
Pohled přes střechy na město Granadu.
Granada se šplhá do kopců, což dává jejím středověkým uličkám typický půvab.
Granada se šplhá do kopců, což dává jejím středověkým uličkám typický půvab.
O nádraží v Granadě jsem připravil samostatný článek zde.
O nádraží v Granadě jsem připravil samostatný článek zde.
Do Afriky jsem vstoupil v Evropské unii. Pevnost Ceuta je totiž součástí Španělska. Hned za přístavem je supermaket Lidl.
Do Afriky jsem vstoupil v Evropské unii. Pevnost Ceuta je totiž součástí Španělska. Hned za přístavem je supermaket Lidl.
I takto může vypadat Afrika. Předměstí města تطوان neboli Tetuánu.
I takto může vypadat Afrika. Předměstí města تطوان neboli Tetuánu.
Tetuánští prodavači jsou takoví, jaké jste si je představovali. Na ulici.
Tetuánští prodavači jsou takoví, jaké jste si je představovali. Na ulici.
Uličky starého města tvoří neuvěřitelně rozlehlé (3 km2) bludiště. Stínadla nejsou vedle tetuánské mediny nic.
Uličky starého města tvoří neuvěřitelně rozlehlé (3 km2) bludiště. Stínadla nejsou vedle tetuánské mediny nic.
Kdo tady zabloudí, nedostane se ven dřív než večer.
Kdo tady zabloudí, nedostane se ven dřív než večer.
Tetuánské drbny jsou stejné jako ty české.
Tetuánské drbny jsou stejné jako ty české.
Bílá barva tetuánských ulic chrání obyvatel před nejhorším vedrem. Vysoké stěny poskytují nezbytný stín.
Bílá barva tetuánských ulic chrání obyvatel před nejhorším vedrem. Vysoké stěny poskytují nezbytný stín.
Marocká železniční síť není zvlášť hustá, ale nové tratě se stále staví.
Marocká železniční síť není zvlášť hustá, ale nové tratě se stále staví.
Také v طنجة neboli Tangeru se lze dobře ztratit.
Také v طنجة neboli Tangeru se lze dobře ztratit.
Ceuta je uzavřena na skalnatém mysu, kam vede jediná silnice. A pak že je pobřeží Středozemního moře suché!
Ceuta je uzavřena na skalnatém mysu, kam vede jediná silnice. A pak že je pobřeží Středozemního moře suché!
Historická pevnost Ceuta se svým vodním příkopem budí respekt dodnes.
Historická pevnost Ceuta se svým vodním příkopem budí respekt dodnes.
Návštěvu Gibraltaru jsme skoro stihli, nakonec nám ale poslední autobus ujel a já se do Británie zase nedostal.
Návštěvu Gibraltaru jsme skoro stihli, nakonec nám ale poslední autobus ujel a já se do Británie zase nedostal.
Gibraltar v celé své kráse střeží vjezd do Středozemního moře.
Gibraltar v celé své kráse střeží vjezd do Středozemního moře.
Ospalou stanicí Villanueva de Tapia právě projíždí rychlík do Granady.
Ospalou stanicí Villanueva de Tapia právě projíždí rychlík do Granady.
Typická krajina jižního Španělska.
Typická krajina jižního Španělska.
Růžové dívky, chraňte si zavazadla, aby vám je Vueling neztratil jako nám!
Růžové dívky, chraňte si zavazadla, aby vám je Vueling neztratil jako nám!

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Peter Soják
Text: Už som napísal. P. S.
Číst

Autor: Peter Soják
Text: Chlapci som veľmi rád, že Ste si našli čas a aj prostriedky na zdokumentovanie tejto zaujímavej časti našej histórie. Ja som slúžil na veliteľstve 76. plrb v Řečkoviciach. Vtedy sa tieto 4 oddiely stavaly, resp. boli vo výstavbe. Hlavné veliteľstvo tejto "dostavby" (to bol aj volací znak) bolo v Ořechove. Išlo rakety známejšie pod názvom Neva. Na Slovensku už boli v prevádzke. 2. divízia ich mala alokované tak, napr. Dunajská Lužná, Devínska Kobyla a ďalšie. Chodili sme to tam obzerať a trochu na nich aj cvičiť. Oproti Dvinám to bol veľký rozdiel, ale aj účel použitia bol iný. To len doplnenie veľmi dobrého príspevku. Len tak ďalej.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst