Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Sklepení nad Novobranskou ulicí
Fotka

Za Elvirou!


6. 4. 2014
Zavzpomínat na časy, kdy jsme společně stavěli táborovou základnu na Muně, podívat se na nové působiště kamarádky Elviry a poznat dosud neznámá zákoutí Vídně, jsme se vydali na začátku dubna. Oproti očekávání bylo škaredě a tak jsme návštěvu zahájili prohlídkou kunsthistorického muzea.

Expozice v prvním patře je chronologická. Začíná starověkým Egyptem.
Expozice v prvním patře je chronologická. Začíná starověkým Egyptem.
Z každého období je tu několik místností památek a není v silách laika si zapamatovat všechno. Odnášíme si především úchvatný dojem.
Z každého období je tu několik místností památek a není v silách laika si zapamatovat všechno. Odnášíme si především úchvatný dojem.
Bůh Thot v podobě ptáka ibise. Okolo stojí mumie lidské i zvířecí, sarkofágy a spousty dalších archeologických objevů.
Bůh Thot v podobě ptáka ibise. Okolo stojí mumie lidské i zvířecí, sarkofágy a spousty dalších archeologických objevů.
Z antik jsme zachytili alespoň mramorovou kojící ovci. Bohatost víeňských sbíek je s českými muzei nesrovnatelná.
Z antik jsme zachytili alespoň mramorovou kojící ovci. Bohatost víeňských sbíek je s českými muzei nesrovnatelná.
Ani na této fotce Elviru nenajdeme.
Ani na této fotce Elviru nenajdeme.
Stejně jako středověké vládce, zaujalo nás v tomto období především zlato.
Stejně jako středověké vládce, zaujalo nás v tomto období především zlato.
Zpět do přítomnosti. Užitou architekturu obdivujeme v komplexu obytných domů Karl-Marx Hof.
Zpět do přítomnosti. Užitou architekturu obdivujeme v komplexu obytných domů Karl-Marx Hof.
Kvůli obytnému komplexu Karl-Marx Hof jsme jeli přes půl města, abychom zjistili, že je beznadějně obehnán lešením.
Kvůli obytnému komplexu Karl-Marx Hof jsme jeli přes půl města, abychom zjistili, že je beznadějně obehnán lešením.
Schemerlův most se jmenuje podle rytíře Josefa Schemerla von Leytenbach, rytíře, který jako první navrhl v roce 1810 systém protipovodňové ochrany a lodní dopravy ve Vídni.
Schemerlův most se jmenuje podle rytíře Josefa Schemerla von Leytenbach, rytíře, který jako první navrhl v roce 1810 systém protipovodňové ochrany a lodní dopravy ve Vídni.
A konečně Elvira: na jdiné fotce, kterou máme, se dívá do země.
A konečně Elvira: na jdiné fotce, kterou máme, se dívá do země.

Hlavním lákadlem měla být výstava tzv. ruských vajec, což není oblíbená průhledná pochoutka, nýbrž specifický druh klenotu - takový předchůdce kindrvajíčka ze zlata, drahokamů, ušlechtilých dřev, skla či slonoviny. Každý rok na (pravoslavné) velikonoce darovával ruský car Mikuláš III. jedno takové vejce svojí ženě Marii Fjodorovně. Všechna vytvářel ve své dílně s dalšími zlatnickými mistry klenotník Carl Peter Fabergé a z cca 50 původních se jich do dnešních dní dochovalo clkem 42.

Na výstavě vajec se nesmělo fotit, ale v pvním patře, kde je stálá archeologická expozice, jsme se nabažili pohldů, fotek a tisíců dalších vykopaných, nalezených, ukradených či jinak získaných předmětů od mumií, přes sochy, poháry, spony, kosti až po celé kusy budov. Na závěr jsme ještě prošli výstavu obrazů, která dokonala naše celkové zahlcení a utvrdila nás v dojmu, že jít na jeden den do kunsthistorického muzea je asi jako pokusit se vypít Margaretin pramen ešusem.

Muzeem přesyceni, zamířili jsme ochutnat místní krmi do známého Café Havelka a dále se pokochat architekturou obytného souboru Karl Marx Hof, který, ač by mohl názvem i stylem připomínat některé prvky architektury 50. let u nás, pochází již z 20. let 20. století! Masivní, místy těžkopádné, vždy ale výrazné a originální konstrukce bohužel ukrylo lešení a tak si nadšenci do techniky mezi námi vychutnali alespoň zajímavý soubor vodohospodářských děl složený ze Schemerlova mostu a Nussdorfského uzávěrového systému, kterými začíná soustava vodních děl chránících Vídeň proti povodním.

Původní návrh kanálů, zdymadel a vrat, která lze při povodních uzavřít, pochází již z roku 1810, kdy jej navrhl právě rytíř Josef Schemerl, ale nebyl nikdy realizován. Podrobnosti o současném, technicky velice zajímavém a sto padesát let starém řešení vtoku do Dunajského kanálu jsem zpracoval zde.

Příjemná, byť trošku uplakaná procházka naší někdejší metropolí skončila jak jinak než na nádraží, odkud jsme odjeli v pozdním odpoledni zpátky do Brna. Plánů a míst máme k navštívení ve Vídni ještě hodně, tak snad se podaří nějaká ta návštěva zase příště!

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Adamov (CZ).

Datum: 4. 9. 1997

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst