Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Sklepení nad Novobranskou ulicí
Fotka

Bílé Karpaty


28. 3. 2014
Vršatecká bradla.Na konci března konečně počasí dospělo ke skutečnému jaru a tak jsme se je vydali přivítat na moravsko-slovenské pomezí do mých oblíbených Bílých Karpat. Přestože ze začátku se zdálo, že bude poněkud větrno, nakonec jsme nelitovali, že jsme cestu nevzdali a během tří dnů jsme prošli z Vlárského průsmyku přes Vršatecká bradla až za Pulčínské skály.

V krátké fotorepotáži shrnuji nejhezčí okamžiky z trojdenní cesty, která začala v páteční větrné noci a skončila o dva dny později v rozsedlinách Pulčínských skal.

V pátek jsme ještě za tmy vystoupali až k vrcholu Hrabie. Oheň ve studeném větru příjemně zahřál.
V pátek jsme ještě za tmy vystoupali až k vrcholu Hrabie. Oheň ve studeném větru příjemně zahřál.
Na Vršateckých bradlech jsme byli před polednem.
Na Vršateckých bradlech jsme byli před polednem.
Pohled na Vršatecké Podhradie z jednoho z oken bývalého hradu.
Pohled na Vršatecké Podhradie z jednoho z oken bývalého hradu.
Andrej Kiska se právě stal prezidentem Slovenska. My se vracíme a míříme k hranici.
Andrej Kiska se právě stal prezidentem Slovenska. My se vracíme a míříme k hranici.
Čerstvá žabí vajíčka, takříkajíc »na hniličku«.
Čerstvá žabí vajíčka, takříkajíc »na hniličku«.
Následující 2 km vede značka po hranici, která za mého mládí neexistovala.
Následující 2 km vede značka po hranici, která za mého mládí neexistovala.
Pozor!
Pozor!
Nejvyšší bod naší cesty pod vrcholem Kaňúr.
Nejvyšší bod naší cesty pod vrcholem Kaňúr.
Na slovenské straně jsou už louky zelené, na moravské straně žluté jako sláma.
Na slovenské straně jsou už louky zelené, na moravské straně žluté jako sláma.
Historické vozidlo potěšilo zraky (a nosy) mužské části výpravy. Praga si poradí i s drsnějším karpatským terénem.
Historické vozidlo potěšilo zraky (a nosy) mužské části výpravy. Praga si poradí i s drsnějším karpatským terénem.
To je nás osm: ¥, já, Tomáš, Sova, Anežka, Vítek, Drobek a Volta s ?.
To je nás osm: ¥, já, Tomáš, Sova, Anežka, Vítek, Drobek a Volta s ?.
U pítka pro krávy nad Francovou Lhotou.
U pítka pro krávy nad Francovou Lhotou.
Hoši Markovi drbou krávy za rohama.
Hoši Markovi drbou krávy za rohama.
Pamětní deska na Pulčínských skalách připomíná život a smrt dvojice trampů - hrdinů: B. Šedlbauera a J. Cedidla.
Pamětní deska na Pulčínských skalách připomíná život a smrt dvojice trampů - hrdinů: B. Šedlbauera a J. Cedidla.
Na zastávce v Lidečku jsme se definitivně rozloučili. Ale ne na dlouho!
Na zastávce v Lidečku jsme se definitivně rozloučili. Ale ne na dlouho!

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vlorë (AL).

Datum: 22. 8. 2008

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst