Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Huť Klamovka
Dětská železnice v Brně
Bytový dům Podnásepní 2
Úzkokolejka Kateřina
Kaple sv. Jana Křtitele v Boru
[R] sum
[R] quit
[R] logical
[R] exists
Koločavská úzkokolejka
Fotka

Do práce na kole


15. 4. 2013
Po letech odkládání jsem se konečně vzchopil a začal jsem do práce a do školy jezdit na kole. Protože největší překážkou (aspoň oficiálně) byl výběr vhodného kola a pořád jsem se nemohl rozhodnout, jaké to kolo vlastně chci, opravil jsem svoji starou Meridu Kalahari a vyrazil pěkně z Židenic nahoru na kampus.

I když název Kalahari by svědčil spíše kolu do pouštních písků, jde o typické starší horské kolo, jedno z posledních s chrommolybdenovým rámem a bez odpružené vidlice. Má už toho za sebou hodně, lehce orezlo, někdo na něm odrovnal řazení Acera a tak dostalo starou SISku, představec už nic moc dobrého nepředstavuje vůle jsou ve všech ložiskách, ale nakonec je na to dojíždění přes město, vybavené osvětlením, nosičem a pumpou, docela dobře stavěné.

Díky univerzální konstrukci svého stroje se nemusím trasou nikterak omezovat, proto zkouším na trase Krokova - Kamenice nejrůznější prodlužky a zkratky a snažím se v obou směrech cestu optimalizovat. Jen během prvního týdne jsem objevil v Brně tolik neznámých míst, že se nestačím divit. Kromě toho mám ještě několik postřehů.

  1. Auta nevadí. Pro člověka, který zvládá předpisy a libuje si v dopravě, je jízda v městském provozu docela příjemným zpestřením. Semafory miluju a učím se znát jejich intervaly, abych nikde nečekal. Nepříjemné je jen řazení v jízdních pruzích na městském okruhu.
  2. V brně je více cyklostezek a vyhrazených pruhů, než by pěšák čekal. Nevím, zda je to šťastná náhoda nebo pravidlo, ale na své trase jich mám pěkně za sebou hned několik.
  3. Optimální trasa pro kolo je do kopce úplně jiná než z kopce. Pokud chci zohlednit rychlost, bezpečnost a zážitek z jízdy, vyhledávám dlouhá asfaltová stoupání klidně i v hustém provozu, ale strmá přírodní klesání. Kampus nabízí obou variant hned několikero.
  4. Ano, opravdu by se hodilo mít v dosahu z kanceláře sprchu.
  5. Kolo je i na delší trasy v rámci města rychlejší než MHD, v některých případech je rychlejší než auto a vždy je rychlejší než cesta pěšky.
  6. Díky tomu, že je jízda na kole rychlejší než chůze a obratnější než cesta autem nebo MHD, láká člověka k experimentování - různým zkratkám, zajížďkám a objevům. O některých z nich se rozepíšu v dalších článcích.
  7. Sám jsem zvědav, jak dlouho mně dojíždění na kole vydrží. Nejpozději s prvním sněhem toho určitě na nějakou dobu nechám a pak napíšu malý shrnující článek.
A na závěr ještě malou mapku tras, po kterých jsem první týden jezdil. Zkuste uhádnout, kde bydlím a kde pracuji:

Z Židenic do kampusu na kole.

Související články:
Téma:
Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě…

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Václav
Text: http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=15331
Číst

Autor: Michal
Text: Tady máte odkaz na komín Teplárny Brno-sever:
http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0013
Číst

Autor: Michal
Text: Nesprávně píšete o komínu teplárny Brno-sever s výškou 218m, komín cementárny byl zbořen 14.10.1999-viz: http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=4323
Číst

Autor: Viktor Froňk
Text: V Omicích jsem byl 1989-1990 a s (tenkrát) poručíkem Varkočkem jsem sloužil mnoho hotovostí... Náčelníku, zdravím...
Číst