Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

სალიეთი (žst)
Rodinný dům Salieti
Štola pod Hutí svaté Antonie
Prostřední tunel Ivanovického potoka
Beskydské UFO
Stoka C02 pod Moravským náměstím
Železniční trať Brno–Jihlava
Lihovarský sklep v Přibyslavi
[R] Trig
Pasilský tunel
Fotka

Do práce na kole


15. 4. 2013
Po letech odkládání jsem se konečně vzchopil a začal jsem do práce a do školy jezdit na kole. Protože největší překážkou (aspoň oficiálně) byl výběr vhodného kola a pořád jsem se nemohl rozhodnout, jaké to kolo vlastně chci, opravil jsem svoji starou Meridu Kalahari a vyrazil pěkně z Židenic nahoru na kampus.

I když název Kalahari by svědčil spíše kolu do pouštních písků, jde o typické starší horské kolo, jedno z posledních s chrommolybdenovým rámem a bez odpružené vidlice. Má už toho za sebou hodně, lehce orezlo, někdo na něm odrovnal řazení Acera a tak dostalo starou SISku, představec už nic moc dobrého nepředstavuje vůle jsou ve všech ložiskách, ale nakonec je na to dojíždění přes město, vybavené osvětlením, nosičem a pumpou, docela dobře stavěné.

Díky univerzální konstrukci svého stroje se nemusím trasou nikterak omezovat, proto zkouším na trase Krokova - Kamenice nejrůznější prodlužky a zkratky a snažím se v obou směrech cestu optimalizovat. Jen během prvního týdne jsem objevil v Brně tolik neznámých míst, že se nestačím divit. Kromě toho mám ještě několik postřehů.

  1. Auta nevadí. Pro člověka, který zvládá předpisy a libuje si v dopravě, je jízda v městském provozu docela příjemným zpestřením. Semafory miluju a učím se znát jejich intervaly, abych nikde nečekal. Nepříjemné je jen řazení v jízdních pruzích na městském okruhu.
  2. V brně je více cyklostezek a vyhrazených pruhů, než by pěšák čekal. Nevím, zda je to šťastná náhoda nebo pravidlo, ale na své trase jich mám pěkně za sebou hned několik.
  3. Optimální trasa pro kolo je do kopce úplně jiná než z kopce. Pokud chci zohlednit rychlost, bezpečnost a zážitek z jízdy, vyhledávám dlouhá asfaltová stoupání klidně i v hustém provozu, ale strmá přírodní klesání. Kampus nabízí obou variant hned několikero.
  4. Ano, opravdu by se hodilo mít v dosahu z kanceláře sprchu.
  5. Kolo je i na delší trasy v rámci města rychlejší než MHD, v některých případech je rychlejší než auto a vždy je rychlejší než cesta pěšky.
  6. Díky tomu, že je jízda na kole rychlejší než chůze a obratnější než cesta autem nebo MHD, láká člověka k experimentování - různým zkratkám, zajížďkám a objevům. O některých z nich se rozepíšu v dalších článcích.
  7. Sám jsem zvědav, jak dlouho mně dojíždění na kole vydrží. Nejpozději s prvním sněhem toho určitě na nějakou dobu nechám a pak napíšu malý shrnující článek.
A na závěr ještě malou mapku tras, po kterých jsem první týden jezdil. Zkuste uhádnout, kde bydlím a kde pracuji:

Z Židenic do kampusu na kole.

Související články:
Téma:
Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě…

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Spišská Nová Ves (SK).

Datum: 20. 7. 2000

Poslední komentáře:

Autor: Ing. Bohumil Šimíček
Text: Původní-Mělkův mlýn č. 23, poháněný vodními koly stál a levém břehu řeky. Ten v r. 1891 vyhořel. Tam, co je dnes restaurace byl krupník a pila. První turbína byla Girardova, Jabůrkem vyměněná za Francisovu a v r. 1936 za nepovedenou Kaplanovu z ČKD Blansko.
Číst

Autor: debílek
Text: Pro zpřesnění uvedu, že podle seznamu zrušených vleček vedeného Drážním úřadem byla zrušena 15. dubna 2014.
Číst

Autor: JzA
Text: Krysy jsem sice neviděl (pokud mají, kam, před světlem utěčou), ale dal bych do ohně ruku za to, že tam jsou. V takovém kanále jsou vždycky.
Číst

Autor: Hans
Text: jak je to s tema krysama? jsou tam nejake?
Číst

Autor: jaro
Text: Hore na bunkri-VS som slúžil ako rádiový mechanik v rokoch 1968-1969.Dieľňu sme mali na dolu na rote.Moji mazáci boli Miroslav Antal a Jan Skřivánek.Spolubojovníci:Arnošt Uher,František Bláha a Jan Havelka.Neskôr som bol na vysielačoch vo Vinici.Tie stožiare bolo pekne vidieť z dialnice,ale už sú dávno preč..
Číst