Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

Do práce na kole


15. 4. 2013
Po letech odkládání jsem se konečně vzchopil a začal jsem do práce a do školy jezdit na kole. Protože největší překážkou (aspoň oficiálně) byl výběr vhodného kola a pořád jsem se nemohl rozhodnout, jaké to kolo vlastně chci, opravil jsem svoji starou Meridu Kalahari a vyrazil pěkně z Židenic nahoru na kampus.

I když název Kalahari by svědčil spíše kolu do pouštních písků, jde o typické starší horské kolo, jedno z posledních s chrommolybdenovým rámem a bez odpružené vidlice. Má už toho za sebou hodně, lehce orezlo, někdo na něm odrovnal řazení Acera a tak dostalo starou SISku, představec už nic moc dobrého nepředstavuje vůle jsou ve všech ložiskách, ale nakonec je na to dojíždění přes město, vybavené osvětlením, nosičem a pumpou, docela dobře stavěné.

Díky univerzální konstrukci svého stroje se nemusím trasou nikterak omezovat, proto zkouším na trase Krokova - Kamenice nejrůznější prodlužky a zkratky a snažím se v obou směrech cestu optimalizovat. Jen během prvního týdne jsem objevil v Brně tolik neznámých míst, že se nestačím divit. Kromě toho mám ještě několik postřehů.

  1. Auta nevadí. Pro člověka, který zvládá předpisy a libuje si v dopravě, je jízda v městském provozu docela příjemným zpestřením. Semafory miluju a učím se znát jejich intervaly, abych nikde nečekal. Nepříjemné je jen řazení v jízdních pruzích na městském okruhu.
  2. V brně je více cyklostezek a vyhrazených pruhů, než by pěšák čekal. Nevím, zda je to šťastná náhoda nebo pravidlo, ale na své trase jich mám pěkně za sebou hned několik.
  3. Optimální trasa pro kolo je do kopce úplně jiná než z kopce. Pokud chci zohlednit rychlost, bezpečnost a zážitek z jízdy, vyhledávám dlouhá asfaltová stoupání klidně i v hustém provozu, ale strmá přírodní klesání. Kampus nabízí obou variant hned několikero.
  4. Ano, opravdu by se hodilo mít v dosahu z kanceláře sprchu.
  5. Kolo je i na delší trasy v rámci města rychlejší než MHD, v některých případech je rychlejší než auto a vždy je rychlejší než cesta pěšky.
  6. Díky tomu, že je jízda na kole rychlejší než chůze a obratnější než cesta autem nebo MHD, láká člověka k experimentování - různým zkratkám, zajížďkám a objevům. O některých z nich se rozepíšu v dalších článcích.
  7. Sám jsem zvědav, jak dlouho mně dojíždění na kole vydrží. Nejpozději s prvním sněhem toho určitě na nějakou dobu nechám a pak napíšu malý shrnující článek.
A na závěr ještě malou mapku tras, po kterých jsem první týden jezdil. Zkuste uhádnout, kde bydlím a kde pracuji:

Z Židenic do kampusu na kole.

Související články:
Téma:
Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě…

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vidnava (CZ).

Datum: 14. 2. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst