Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Huť Klamovka
Dětská železnice v Brně
Bytový dům Podnásepní 2
Úzkokolejka Kateřina
Kaple sv. Jana Křtitele v Boru
[R] sum
[R] quit
[R] logical
[R] exists
Koločavská úzkokolejka
Fotka

Kalamita 18. března


18. 3. 2013
Odpoledne 18. března se stalo temnou hodinkou městské dopravy v Brně. Všichni čekali jaro, ale přišel mráz. Nejhorší kalamita za posledních několik let zastavila na několik hodin skoro kompletně veřejnou dopravu ve městě a tak jsem šel z kampusu domů pěšky a po cestě vyfotil kolonu trolejbusů, které uvízly v kopci.

Přestože jaro se už minulý víkend hlásilo naprosto jasně ke slovu, zima o sobě dala ještě jednou vědět. Ozvala se s intenzitou, jakou snad neměla ani v lednu a během několika hodin zasypala Brno, město proslulé nízkou srážkovostí, skoro půlmetrová vrstva sněhu. Na takové podmínky nebyl nikdo připraven, proto silničáři i dispečeři MHD situaci zvládali jen postupně.

První problémy měly autobusy a trolejbusy, které na vrstvě rozbředlého sněhu dostávaly ve strmějších ulicích města (Kolejní, Chironova, Pisárecká, cesty do Ořešína, Soběšic a Vranova) smyk, záhy se přidaly tramvaje, které nebyly schopné jezdit přes mohutnou vrstvou zapadané výhybky, a v podvečer se ozval i mráz, který vyřadil sběrače proudu, výhybky a díky němuž popadaly na cesty stromy.

Naštěstí nebyla situace nijak tragická, Brno není tak velké, aby se nedalo přejít (byť v hustém sněhu) pěšky a ten, kdo to měl přecejen daleko, mohl strávit podvečer pozorováním sněhu v některé z mnoha kaváren či restaurací, jež kalamita očividně vůbec nezasáhla. Po jinak frekventovaných ulicích povětšinou nejezdila auta a zástupy lidí chodily městem pěšky rozptýlené netradičním příchodem jara. Tak nějak to možná vypadalo v ulicích velkoměst 19. století.

Od roku 1979 se šplhají trolejbusy od mostu přes řeku Svratku průsmykem do Nového Lískovce. Stmou a klikatou cestu z města přes kopec k dálnici nahradil sice v roce 1998 tunel, tím ale trolejbusy nemohou a tak dál zdolávají náročný terén. V případě sněhové kalamity, podobné té z 18. března 2013 je ovšem cesta do Lískovce nemožná a cestující se musí spolehnout na vlastní nohy.
Od roku 1979 se šplhají trolejbusy od mostu přes řeku Svratku průsmykem do Nového Lískovce. Stmou a klikatou cestu z města přes kopec k dálnici nahradil sice v roce 1998 tunel, tím ale trolejbusy nemohou a tak dál zdolávají náročný terén. V případě sněhové kalamity, podobné té z 18. března 2013 je ovšem cesta do Lískovce nemožná a cestující se musí spolehnout na vlastní nohy.
Trolejbus 15Tr váží prázdný téměř 16 t, proto není divu, že mu vrstva rozbředlého sněhu nedělá moc dobře. Řada více než 30 trolejbusů v obou směrech zdobila 18. března celou Pisáreckou ulici od Anthroposu až k mohyle sovětských vojáků v průsmyku u ulice Lesní.
Trolejbus 15Tr váží prázdný téměř 16 t, proto není divu, že mu vrstva rozbředlého sněhu nedělá moc dobře. Řada více než 30 trolejbusů v obou směrech zdobila 18. března celou Pisáreckou ulici od Anthroposu až k mohyle sovětských vojáků v průsmyku u ulice Lesní.

Související články:
Téma:
Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě…
Luxusní vila po cestě z kampusu
Článek:
Luxusní vila po cestě z kampusu
24. 1. 2012
Nové objevy v Novém Lískovci
Článek:
Nové objevy v Novém Lískovci
5. 5. 2011

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Václav
Text: http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=15331
Číst

Autor: Michal
Text: Tady máte odkaz na komín Teplárny Brno-sever:
http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0013
Číst

Autor: Michal
Text: Nesprávně píšete o komínu teplárny Brno-sever s výškou 218m, komín cementárny byl zbořen 14.10.1999-viz: http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=4323
Číst

Autor: Viktor Froňk
Text: V Omicích jsem byl 1989-1990 a s (tenkrát) poručíkem Varkočkem jsem sloužil mnoho hotovostí... Náčelníku, zdravím...
Číst