Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

Kalamita 18. března


18. 3. 2013
Odpoledne 18. března se stalo temnou hodinkou městské dopravy v Brně. Všichni čekali jaro, ale přišel mráz. Nejhorší kalamita za posledních několik let zastavila na několik hodin skoro kompletně veřejnou dopravu ve městě a tak jsem šel z kampusu domů pěšky a po cestě vyfotil kolonu trolejbusů, které uvízly v kopci.

Přestože jaro se už minulý víkend hlásilo naprosto jasně ke slovu, zima o sobě dala ještě jednou vědět. Ozvala se s intenzitou, jakou snad neměla ani v lednu a během několika hodin zasypala Brno, město proslulé nízkou srážkovostí, skoro půlmetrová vrstva sněhu. Na takové podmínky nebyl nikdo připraven, proto silničáři i dispečeři MHD situaci zvládali jen postupně.

První problémy měly autobusy a trolejbusy, které na vrstvě rozbředlého sněhu dostávaly ve strmějších ulicích města (Kolejní, Chironova, Pisárecká, cesty do Ořešína, Soběšic a Vranova) smyk, záhy se přidaly tramvaje, které nebyly schopné jezdit přes mohutnou vrstvou zapadané výhybky, a v podvečer se ozval i mráz, který vyřadil sběrače proudu, výhybky a díky němuž popadaly na cesty stromy.

Naštěstí nebyla situace nijak tragická, Brno není tak velké, aby se nedalo přejít (byť v hustém sněhu) pěšky a ten, kdo to měl přecejen daleko, mohl strávit podvečer pozorováním sněhu v některé z mnoha kaváren či restaurací, jež kalamita očividně vůbec nezasáhla. Po jinak frekventovaných ulicích povětšinou nejezdila auta a zástupy lidí chodily městem pěšky rozptýlené netradičním příchodem jara. Tak nějak to možná vypadalo v ulicích velkoměst 19. století.

Od roku 1979 se šplhají trolejbusy od mostu přes řeku Svratku průsmykem do Nového Lískovce. Stmou a klikatou cestu z města přes kopec k dálnici nahradil sice v roce 1998 tunel, tím ale trolejbusy nemohou a tak dál zdolávají náročný terén. V případě sněhové kalamity, podobné té z 18. března 2013 je ovšem cesta do Lískovce nemožná a cestující se musí spolehnout na vlastní nohy.
Od roku 1979 se šplhají trolejbusy od mostu přes řeku Svratku průsmykem do Nového Lískovce. Stmou a klikatou cestu z města přes kopec k dálnici nahradil sice v roce 1998 tunel, tím ale trolejbusy nemohou a tak dál zdolávají náročný terén. V případě sněhové kalamity, podobné té z 18. března 2013 je ovšem cesta do Lískovce nemožná a cestující se musí spolehnout na vlastní nohy.
Trolejbus 15Tr váží prázdný téměř 16 t, proto není divu, že mu vrstva rozbředlého sněhu nedělá moc dobře. Řada více než 30 trolejbusů v obou směrech zdobila 18. března celou Pisáreckou ulici od Anthroposu až k mohyle sovětských vojáků v průsmyku u ulice Lesní.
Trolejbus 15Tr váží prázdný téměř 16 t, proto není divu, že mu vrstva rozbředlého sněhu nedělá moc dobře. Řada více než 30 trolejbusů v obou směrech zdobila 18. března celou Pisáreckou ulici od Anthroposu až k mohyle sovětských vojáků v průsmyku u ulice Lesní.

Související články:
Téma:
Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě…
Luxusní vila po cestě z kampusu
Článek:
Luxusní vila po cestě z kampusu
24. 1. 2012
Nové objevy v Novém Lískovci
Článek:
Nové objevy v Novém Lískovci
5. 5. 2011

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vidnava (CZ).

Datum: 14. 2. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst