Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Gabčíkovo


18. 6. 2011
Víkend jsem strávil s dědečkem a babičkou koupáním v termálních lázních ve Veľkém Mederu neboli Čalovu na jižním Slovensku. Samotné bazény nebyly nijak výjímečné, zato zvedání lodí v plavební komoře vdoního díla Gabčíkovo bylo pro nás všechny nevídaným zážitkem!

Plavební komora má délku 275 m a šířku 34 m, takže se do ní s přehledem vešly obě turistické lodi, které dopoledne pluly proti proudu Dunaje - rumunská Steaua deltei i německá Rügen. Připlouvající turisté mávali, propluli pod námi vraty (kupodivu na ně nikdo do hlubiny neplivnul) a později utichli, když loď vplula do 32 m hluboké plavební komory. Temné stěny, které obě lodě věznily věru nepůsobily na nikoho na dně optimisticky. Pomalu se začala zavírat vrata, která zaklapla a opřela se o most, na němž jms estáli a fotili. Napouštění vody trvalo přibližně 20 minut otvory ve dně, takže se žádné víry, stříkání nebo vlnobití nekonalo, vše proběhlo v naprosté tichosti rychlostí 1,8 cm/s. Najednou byli Němci i Rumuni nahoře a dívali se do očí nám všem, kteří jsme byli rádi, že jsme na ně neplivli, rozsvítila se zelená, opět jsme si zamávali a obě lodi vypluly na západ možná až do Severního moře. Mezitím už se na vplutí do komory chystala další jachta, která připlula z Rakous.

Gabčíkovo.
Gabčíkovo.
Gabčíkovo.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vilnius (LT).

Datum: 9. 7. 1997

Poslední komentáře:

Autor: Milena
Text: A TO JEŠTĚ NIKDO NEZMÍNIL (proč asi?), ŽE TOUTO ZBOŘENINOU PLNOU HNUSU A ODPADU CHODILY AŽ DO ROKU 2018 NAŠE DĚTI, NEBOŤ SOUSEDÍ BEZPROSTŘEDNĚ SE ZÁKLADNÍ ŠKOLOU LAŠTŮVKOVA. JEDINÝ PŘÍSTUP KE ŠKOLE OD MHD BYL PRÁVĚ PRŮCHODEM PŘES TUTO DNES RUINU!!!
ÚKLID A POTŘEBNÉ "ZAMASKOVÁNÍ HRŮZ" BYLO PROVÁDĚNO ZCELA PRAVIDELNĚ = VŽDY TÝDEN PŘED VOLBAMI. PROČ? V ZŠ LAŠTŮVKOVA SE PŘECE NACHÁZEJÍ VOLEBNÍ MÍSTNOSTI PRO BYSTRCKÉ OBČANY.
RODIČE ZDE BYDLELI OD ROKU 1980 A PAMATUJI TEDY JEŠTĚ I DOBU VÝSTAVBY TOHOTO STŘEDISKA OBČANSKÉ VYBAVENOSTI V TOM NEJLEPŠÍM SLOVA SMYSLU. SAMA ZDE BYDLÍM JIŽ 20 LET V BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI A CELOU TUTO DOBU JSME MĚSTSKOU ČÁSTÍ UBEZPEČOVÁNI, ŽE UŽ LETOS SE ZAČNE STŘEDISKO PŘESTAVOVAT NA MULTIFUNKČNÍ OBJEKT S PRIVÁTNÍMI BYTY.BYLA BYCH RÁDA, KDYBY SE TOHO DOŽIL ALESPOŇ MŮJ VNUK!

ZÁVĚREM BYCH DOPORUČILA NÁVŠTĚVU PRO POUČENÍ A ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLAD. MOŽNÁ BY ZDE MNOHO NÁMĚTŮ NAŠLA I BRNĚNSKÁ TELEVIZE. BOHUŽEL.....
Číst

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst