Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Sklepení nad Novobranskou ulicí
Fotka

Gabčíkovo


18. 6. 2011
Víkend jsem strávil s dědečkem a babičkou koupáním v termálních lázních ve Veľkém Mederu neboli Čalovu na jižním Slovensku. Samotné bazény nebyly nijak výjímečné, zato zvedání lodí v plavební komoře vdoního díla Gabčíkovo bylo pro nás všechny nevídaným zážitkem!

Plavební komora má délku 275 m a šířku 34 m, takže se do ní s přehledem vešly obě turistické lodi, které dopoledne pluly proti proudu Dunaje - rumunská Steaua deltei i německá Rügen. Připlouvající turisté mávali, propluli pod námi vraty (kupodivu na ně nikdo do hlubiny neplivnul) a později utichli, když loď vplula do 32 m hluboké plavební komory. Temné stěny, které obě lodě věznily věru nepůsobily na nikoho na dně optimisticky. Pomalu se začala zavírat vrata, která zaklapla a opřela se o most, na němž jms estáli a fotili. Napouštění vody trvalo přibližně 20 minut otvory ve dně, takže se žádné víry, stříkání nebo vlnobití nekonalo, vše proběhlo v naprosté tichosti rychlostí 1,8 cm/s. Najednou byli Němci i Rumuni nahoře a dívali se do očí nám všem, kteří jsme byli rádi, že jsme na ně neplivli, rozsvítila se zelená, opět jsme si zamávali a obě lodi vypluly na západ možná až do Severního moře. Mezitím už se na vplutí do komory chystala další jachta, která připlula z Rakous.

Gabčíkovo.
Gabčíkovo.
Gabčíkovo.

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Domašov nad Bystřicí (CZ).

Datum: 30. 1. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst