Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

სალიეთი (žst)
Rodinný dům Salieti
Štola pod Hutí svaté Antonie
Prostřední tunel Ivanovického potoka
Beskydské UFO
Stoka C02 pod Moravským náměstím
Železniční trať Brno–Jihlava
Lihovarský sklep v Přibyslavi
[R] Trig
Pasilský tunel
Fotka

Jemnická dráha naposledy


28. 12. 2010
Grafikon 2010/2011 přinesl několik bolestných ran v podobě rušení provozu na místních drahách. Některé lokálky (třeba Vidnavská, kterou jsme navštívili o 17 dnů dřív) osiřely již na přelomu starého a nového jízdního řádu, jiné až s koncem roku. Takovou byla i dráha Moravské Budějovice - Jemnice, kultuní památka ČR.

Rozloučení s tratí do Jemnice.Tři dny před absolutním koncem jsme s Drobkem přes Okříšky vyrazili do Jemnice i my. Očekával jsem, že trať bude již obležena supy (kterými jsme byli i my) v podobě fotografů a železničních nadšenců, opak byl ale pravdou. Kromě jediného šotouše podtrhovala tragičnost posledních dní provozu jen skupinka pravidlených cestujících, nyní již nazývaných pozůstaklými.

Rozloučení s tratí do Jemnice.V Jemnici nikdo z nás dvou dříve nebyl a tak jsme výlet na železniční trať spojili také s návštěvou města. Najít jsme chtěli dva cíle - továrnu na čaje Jemča a zvláštní věž bez kostela na jemnickém hřbitově. První jsme našli záhy, Jemča stojí hned za nádražím a disponuje nákladovou rampou, kdyby snad produkce dosáhla takových rozměrů, že se čaje budou vozit po železnici. Ke druhému jsme během hodiny dojít nestihli, byť jsme jej spatřili z dálky, ale naskytl se nám cíl třetí, nečekaný - opuštěný starobylý dům, který jsme museli prozkoumat.

Rozloučení s tratí do Jemnice.Zapomněl jsem foťák, ale pro zvěčnění našich objevů v úžasném starobylém městě, dokonce počtem obyvatel převyšujícím Adamov (a sem nebude jezdit vlak!) dobře posloužil Drobkův nový mobil zančky Samsung. Přesto, že zima lezla až do morku kostí, prošli jsme všechny uličky a Rozloučení s tratí do Jemnice.náměstí historického centra a do jednoho domu nad hradbami jsme i rozbitým okenm vnikli, abychom se po prohlídce zpustlých prostor dostali až na střechu. To by bylo něco pro Širokka!

Cesta zpátky byla alespoň pro mě zádumčivá a smutná. Rušení tratí je jako když umírají lidé. Jenže život každého z nás je předem ohraničen, dráha mohla existovat dál… Plna podobných myšlenek, nerozptýlila mě ani výborná večeře v Okříšském hotelu. Zbývá jen pramínek naděje.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: ČápČas: 15. 1. 2011, 16:16
Ježek nakreslený křídou v uličce od náměstí tam pořád je. Máme ho i vyfocený, ale už tady na něj žel nezbylo místo.

Autor: ŽemleČas: 14. 1. 2011, 21:59
V Jemnici je krásně, mimochodem je tam pořád v uličce u náměstí na zdi ten ježek...?



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Drásov (CZ).

Datum: 8. 10. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Ing. Bohumil Šimíček
Text: Původní-Mělkův mlýn č. 23, poháněný vodními koly stál a levém břehu řeky. Ten v r. 1891 vyhořel. Tam, co je dnes restaurace byl krupník a pila. První turbína byla Girardova, Jabůrkem vyměněná za Francisovu a v r. 1936 za nepovedenou Kaplanovu z ČKD Blansko.
Číst

Autor: debílek
Text: Pro zpřesnění uvedu, že podle seznamu zrušených vleček vedeného Drážním úřadem byla zrušena 15. dubna 2014.
Číst

Autor: JzA
Text: Krysy jsem sice neviděl (pokud mají, kam, před světlem utěčou), ale dal bych do ohně ruku za to, že tam jsou. V takovém kanále jsou vždycky.
Číst

Autor: Hans
Text: jak je to s tema krysama? jsou tam nejake?
Číst

Autor: jaro
Text: Hore na bunkri-VS som slúžil ako rádiový mechanik v rokoch 1968-1969.Dieľňu sme mali na dolu na rote.Moji mazáci boli Miroslav Antal a Jan Skřivánek.Spolubojovníci:Arnošt Uher,František Bláha a Jan Havelka.Neskôr som bol na vysielačoch vo Vinici.Tie stožiare bolo pekne vidieť z dialnice,ale už sú dávno preč..
Číst