Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

Jemnická dráha naposledy


28. 12. 2010
Grafikon 2010/2011 přinesl několik bolestných ran v podobě rušení provozu na místních drahách. Některé lokálky (třeba Vidnavská, kterou jsme navštívili o 17 dnů dřív) osiřely již na přelomu starého a nového jízdního řádu, jiné až s koncem roku. Takovou byla i dráha Moravské Budějovice - Jemnice, kultuní památka ČR.

Rozloučení s tratí do Jemnice.Tři dny před absolutním koncem jsme s Drobkem přes Okříšky vyrazili do Jemnice i my. Očekával jsem, že trať bude již obležena supy (kterými jsme byli i my) v podobě fotografů a železničních nadšenců, opak byl ale pravdou. Kromě jediného šotouše podtrhovala tragičnost posledních dní provozu jen skupinka pravidlených cestujících, nyní již nazývaných pozůstaklými.

Rozloučení s tratí do Jemnice.V Jemnici nikdo z nás dvou dříve nebyl a tak jsme výlet na železniční trať spojili také s návštěvou města. Najít jsme chtěli dva cíle - továrnu na čaje Jemča a zvláštní věž bez kostela na jemnickém hřbitově. První jsme našli záhy, Jemča stojí hned za nádražím a disponuje nákladovou rampou, kdyby snad produkce dosáhla takových rozměrů, že se čaje budou vozit po železnici. Ke druhému jsme během hodiny dojít nestihli, byť jsme jej spatřili z dálky, ale naskytl se nám cíl třetí, nečekaný - opuštěný starobylý dům, který jsme museli prozkoumat.

Rozloučení s tratí do Jemnice.Zapomněl jsem foťák, ale pro zvěčnění našich objevů v úžasném starobylém městě, dokonce počtem obyvatel převyšujícím Adamov (a sem nebude jezdit vlak!) dobře posloužil Drobkův nový mobil zančky Samsung. Přesto, že zima lezla až do morku kostí, prošli jsme všechny uličky a Rozloučení s tratí do Jemnice.náměstí historického centra a do jednoho domu nad hradbami jsme i rozbitým okenm vnikli, abychom se po prohlídce zpustlých prostor dostali až na střechu. To by bylo něco pro Širokka!

Cesta zpátky byla alespoň pro mě zádumčivá a smutná. Rušení tratí je jako když umírají lidé. Jenže život každého z nás je předem ohraničen, dráha mohla existovat dál… Plna podobných myšlenek, nerozptýlila mě ani výborná večeře v Okříšském hotelu. Zbývá jen pramínek naděje.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: ČápČas: 15. 1. 2011, 16:16
Ježek nakreslený křídou v uličce od náměstí tam pořád je. Máme ho i vyfocený, ale už tady na něj žel nezbylo místo.

Autor: ŽemleČas: 14. 1. 2011, 21:59
V Jemnici je krásně, mimochodem je tam pořád v uličce u náměstí na zdi ten ježek...?



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Praha (CZ).

Datum: 30. 9. 2006

Poslední komentáře:

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst