Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Spojené uměleckoprůmyslové závody Brno
Úzkokolejka v továrně UP
Odlehčovací komora Bítešská
Spalovna Chotíkov
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Textilní továrna Kras
Colac (žst)
Rašelinová dráha v Osečné
Rodinný dům Jeronýmova 1
Úzkokolejka na Vlhké ulici
Fotka

19. výročí Orionu


26. 9. 2010
Poslední zářijový víkend a po něm následující pondělí patřily jako každý rok výročí 143. KBS Orion a 288. KBS Eridan z Adamova. Z Orionu jsme se sešli čtyři (Jauvajz, Stopař, Bant a já), Eridaňáci tradičně nedorazili. Místo nich ale na náš výroční oheň přijelo dalších 9 kamarádů ze vzdáleného i bližšího okolí a tak se již v pátek rozezněly nad hladinou jezera sekery a pily.

Druhým nejdůležitějším cílem setkání byla totiž dostavba a zazimování již od loňského Silvestra téměř hotového srubu. Protože mně nebylo dobře, dorazil jsem o den později - v sobotu dopoledne a zastihl jsme na ostrově na tábořišti Prasklý džbán již všechny v čilém stavebním ruchu.

Přestože slavnostní zapálení ohně zhatil déšť, bylo o den odloženo a nahradilo je jen zapálení náhradního ohně na kamnech ve srubu, odvážím se víkend nazvat úspěšným. Za necelé čtyři dny jsme totiž stihli dodělat celou střechu srubu, všechny obvodové stěny a velkou postel pro 6 lidí, kterou jsme taky hned dvě noci po sobě náležitě využili. Když venku pršelo, hráli jsme u rozpálených kamen na kytary, jedli a spali v rozložení 3, 6, 3 (tři pověšení ve vzduchu, 6 na posteli a 3 pod postelí) a bylo nám dobře.

Musím se také pochlubit krásnou malovanou plackou, kterou jsem dostal ode všech (a od Jauvajze zvlášť) nejen za založení klubu před 19 lety, ale hlavně za to, že jsme se mohli ve srubu na Prasklém džbánu všichni sejít. Nbudu zapírat určité dojetí, které ale po tmě nebylo vůbec vidět.

Že se ještě na naše tábořiště vrátíme, je nabíledni - přesto se ale Stopař s Jauvajzem rozhodliu věc pojistit a jako lákadlo zakopali v pondělí večer, kdy už jsem musel opět sedět v kanceláři, na místě 6 dvoulitrovek kofoly (ve jménu Jacka Sparrowa snad), které tak čekají na příští návštěvníky. Jenom nám nějak nechtějí prozradit jejich polohu.

Související články:
22. Oroheň
Článek:
22. Oroheň
27. 9. 2013
23.Oroheň
Článek:
23.Oroheň
26. 9. 2014
24. Oroheň
Článek:
24. Oroheň
26. 9. 2015
25. Oroheň
Článek:
25. Oroheň
30. 9. 2016
26. Oroheň
Článek:
26. Oroheň
28. 9. 2017
Článek:

19. 4. 2009
17. výročí Orionu
Článek:
17. výročí Orionu
19. 9. 2008

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Svišť №2Čas: 29. 9. 2010, 21:25
CZ: Já si tu Kofolu najdu!
EN: I'll find the Kofola!
РУ: Я нахожу эту кофолу!
DE: Ich finde, dass Kofola!
PL: Uważam, kofola!



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Namur (B).

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Uni
Text: Dobrý den,
mám fotografii tohoto nádraží / zastávky.
S pozdravem
Urban
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor:
Text:
Číst

Autor: alt
Text: Nechtěli byste doplnit chybějící fotky u článku "Textilní továrna Kras"? Jsou místo nich jen chybové hlášky.
Číst

Autor: Jaroslav Budiš
Text: Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.
Číst