Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bukovec (žzast)
Kryt v Adamově za nádražím
Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Hrčava
Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Markov
Sklepy za domem Hlinky 54
Barokní dům Hlinky 54
Přízřenice (žzast)
Celnice na Křenové
Brněnské úzkokolejky
Úzkokolejka za Rumištěm
Fotka

Vlečka Písečná - uhelné sklady


Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:v provozu (2020)
Číslo vlečky:6280
Číslo úředního povolení:4495
Délka:0,399 km
Stavební délka:0,518 km

Vlečka do uhelných skladů (v roce 2020 firmy Havelka) ze stanice Písečná je přímou nástupkyní vlečky do uhelné elektrárny v Sandhýblu, která ukončila svůj provoz před 2. světovou válkou.

Historie

Popis

Vlečka odbočuje v km km 43,936 křižovatkovou výhybkou č. 3a/b (koncovým stykem) jako přímé pokračování koleje č. 2 stanice Písečná směrem k severovýchodu. Vlečková kolej se mírně stáčí k severu a po cca 130 m prochází branou areálu uhelných skladů (dříve Lesy Krnov a.s.), za kterou se dělí na dvě rovnoběžné koleje pro nakládku, procházející zpevněnou plochou v prostoru bývalé elektrárny Sandhýbl.

Po dalších 160 m se původně koleje spojovaly opět v jednu a ta po 25 m končila jako kusá zarážedlem. Někdy v období léto 2018 – podzim 2020 byla v souvislosti s nakládkou většího množství kalamitního dřeva zadní výhybka vyřazena z provozu a obě koleje byly ukončeny vlastními zarážedly. Celková stavební délka vlečky 0,518 km tak poněkud klesla.

Křižovatková výhybka č. 3a/b, přes kterou pokračuje vlečka jako prodloužení koleje č. 2 stanice Písečná k severovýchodu.
Křižovatková výhybka č. 3a/b, přes kterou pokračuje vlečka jako prodloužení koleje č. 2 stanice Písečná k severovýchodu.
Pohled z oblouku zpátky ke stanici na jeřáb slévárny a výkolejku vlečky.
Pohled z oblouku zpátky ke stanici na jeřáb slévárny a výkolejku vlečky.
Pozvolným obloukem prochází vlečka skrze březový hájek podrostlý mechem.
Pozvolným obloukem prochází vlečka skrze březový hájek podrostlý mechem.
Po překonání místní komunikace vchází kolej vlečky branou do areálu uhelných skladů (v roce 2020 dočasně sloužícího pro nakládku kalamitního dřeva) a záhy se rozvětvuje na dvě nakládkové koleje.
Po překonání místní komunikace vchází kolej vlečky branou do areálu uhelných skladů (v roce 2020 dočasně sloužícího pro nakládku kalamitního dřeva) a záhy se rozvětvuje na dvě nakládkové koleje.
V dálce je vidět zarážedlo pravé koleje, která se původně připojovala zpět k levé koleji, dnes však končí slepě.
V dálce je vidět zarážedlo pravé koleje, která se původně připojovala zpět k levé koleji, dnes však končí slepě.
Zpevněná plocha pro vykládku a nakládku. Tady kdysi stála mohutná tepelná elektrárna Sandhýbl.
Zpevněná plocha pro vykládku a nakládku. Tady kdysi stála mohutná tepelná elektrárna Sandhýbl.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 25. 12. 2020 byl naposledy upraven dne 25. 12. 2020 a zobrazen celkem 266×, naposledy dne 5. 5. 2021 v 17:46.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Jakub Čas: 15. 2. 2015, 20:23
Melo by Tam jezdit uhli ze Svetce,a Trebusic mozna i z Polska



Stránka: