Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Salvádorská dráha
Pozorovatelna civilní obrany nad továrnou Mora
Fotka

Vlečka Náměšť nad Oslavou - letiště


Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:V provozu (2014).
Číslo vlečky:5165
Délka:6,8 km
Se svojí délkou téměř 7 km patří vlečka z Náměšti na vojenské letiště k nejdelším v Česku.
Se svojí délkou téměř 7 km patří vlečka z Náměšti na vojenské letiště k nejdelším v Česku.

Téměř sedmikilometrová vlečka na náměštské letiště je využívána pro dopravu paliva pro vojenské letouny. V minuloti byla na vlečce zřízena zastávka Vícenice, ktrá však (dle dostupných pramenů) nebyla nikdy uvedena do provozu.

Ze stanice Náměšť nad Oslavou vychází vlečka (vlevo) souběžně s železniční tratí do Studence (vpravo).
Ze stanice Náměšť nad Oslavou vychází vlečka (vlevo) souběžně s železniční tratí do Studence (vpravo).
Prvního 1,5 km vedou obě koleje souběžně a vytváří tak falešný dojem dvoukolejné trati.
Prvního 1,5 km vedou obě koleje souběžně a vytváří tak falešný dojem dvoukolejné trati.
Pohled zpět ke stanici Náměšť nad Oslavou. Rozlišit vlečku od trati je možné jen podle lesku kolejnic.
Pohled zpět ke stanici Náměšť nad Oslavou. Rozlišit vlečku od trati je možné jen podle lesku kolejnic.
Ve vlečkovém km 1,5 se nad kamenolomem obě koleje konečně oddělují. Vpravo na hlavní trati stojí za pozornost méně obvyklá návěst č. 134: hranice pro návrat vozidel z širé trati.
Ve vlečkovém km 1,5 se nad kamenolomem obě koleje konečně oddělují. Vpravo na hlavní trati stojí za pozornost méně obvyklá návěst č. 134: hranice pro návrat vozidel z širé trati.
Do km 2,0 vlečka klesá k mostu přes Okarecký potok. Na dlouhém rovném úseku kdysi stávala nikdy nezprovozněná zastávka Vícenice.
Do km 2,0 vlečka klesá k mostu přes Okarecký potok. Na dlouhém rovném úseku kdysi stávala nikdy nezprovozněná zastávka Vícenice.
Přejezd se silnicí do Vícenic je osazen světelným zabezpečovacím zařízením. Nachází se ve stoupání 20 ‰.
Přejezd se silnicí do Vícenic je osazen světelným zabezpečovacím zařízením. Nachází se ve stoupání 20 ‰.
Od Okareckého potoka a bývalé zastávky Vícenice vlečka vytrvale stoupá mezi poli až do plochého sedla o výšce 455 m nad mořem.
Od Okareckého potoka a bývalé zastávky Vícenice vlečka vytrvale stoupá mezi poli až do plochého sedla o výšce 455 m nad mořem.
Vlečka se původně větvila na mnoha místech. první odbočení se nachází přibližně v km 3,0 na místě uprostřed polí.
Vlečka se původně větvila na mnoha místech. první odbočení se nachází přibližně v km 3,0 na místě uprostřed polí.
Od roku 2005 jsou nicméně obě výhybky a dvojice kusých kolejí vytrhané. jediným svědkem někdejší odbočky jsou rezavějící stožáry osvětlení.
Od roku 2005 jsou nicméně obě výhybky a dvojice kusých kolejí vytrhané. jediným svědkem někdejší odbočky jsou rezavějící stožáry osvětlení.
Na leteckém snímku z roku 2003 jsou ještě vidět pozůstatky původního areálu, jehož účel je nám zatím nejasný. Snad šlo o podzemní sklad pohonných hmot nebo zemědělské překladiště. Na mapách je označen pouze zkratkou „sklad.“.
Na leteckém snímku z roku 2003 jsou ještě vidět pozůstatky původního areálu, jehož účel je nám zatím nejasný. Snad šlo o podzemní sklad pohonných hmot nebo zemědělské překladiště. Na mapách je označen pouze zkratkou „sklad.“.
Dnešní podoba kdysi záhadného areálu je ovšem nicneříkající. Ploty, koleje i budovy zmizely a na místě roste jen křoví a tráva.
Dnešní podoba kdysi záhadného areálu je ovšem nicneříkající. Ploty, koleje i budovy zmizely a na místě roste jen křoví a tráva.
Vlečka se dál šine táhlými oblouky k hřebeni.
Vlečka se dál šine táhlými oblouky k hřebeni.
V km 3,8 vlečku prozatím opouštíme, abychom mohli pokračovat někdy v budoucnosti.
V km 3,8 vlečku prozatím opouštíme, abychom mohli pokračovat někdy v budoucnosti.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 3. 10. 2016 a zobrazen celkem 12965×, naposledy dne 19. 4. 2024 v 23:17.

Texty na téma Vlečka Náměšť nad Oslavou - letiště

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Náměšť nad Oslavou (žst)
Téma:
Náměšť nad Oslavou (žst)
Název stanice: Náměšť nad Oslavou Číslo stanice: 351759 Zkratka: NNO Kilometrická poloha: 29,53…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: RadekČas: 31. 10. 2020, 15:50
VU 87 19
Jaro 89-zima 90 Jsem chodival na letiste do parku na sluzby



Stránka: