Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka Hlinsko - kamenolom
Vlečka Ondřejovice - strojírny
Ondřejovice (žst)
Budova homogenizace v Pisárkách
Kalendář Druhé Brno 2019
Sklepy pod náměstím Na Marku
Podzemní rafinérie Havlíčkův Brod
Текстиль (žzast)
Letní kino v Dušanbe
Rozvodna továrny Kras
Fotka

Nový Drahov (žst)


Následující text byl převzat z tématu Nový Drahov (nákl a žzast):
Nový Drahov se z železniční stanice změnil na zastávku a nákladiště.
Nový Drahov se z železniční stanice změnil na zastávku a nákladiště.

Nákladiště a zastávka Nový Drahov.
Nákladiště a zastávka Nový Drahov.

Název nákl a žzast: Nový Drahov
Číslo nákl a žzast: 766857
Kilometrická poloha: 4,08
Provozní obvod: Karlovy Vary
Provozovatel: SŽDC
Trať:
Předchozí zastávka: Třebeň
Následující zastávka: Vonšov

Popis

Původně železniční stanice, v současnosti už pouze zastávka a nákladiště Nový Drahov se nachází na ikatastru města Skalné v západních Čechách. Název Nový Drahov nese zastávka a nákladiště podle vsi Nového Drahova, která je odsud vzdálena asi 1,1 km jihozápadním směrem (samotná ves je však součástí obce Třebeně.

V bezprostřední blízkosti železniční zastávky a nákladiště se nachází národní přírodní rezervace Soos, známá především díky rozsáhlému rašeliništi a slanisku s dozvuky vulkanické činnosti v podobě unikátních mofet. Vývěry v močálu, ze kterých strašidelně vybublává CO2, jsou někdy nesprávně označovány jako bahenní sopky.

V těsné blízkosti (bývalé) staniční budovy se nachází začátek úzkokolejky, která spojovala Skalnou s okolními provozy pro těžbu kaolinu a rašeliny a zpracovatelskými závody. Provoz nákladních vlaků s rašelinou a kaolinem byl zastaven v roce 2012, od roku 2015 je na zbytku úzkokolejky muzejní provoz.

Kdysi vzorová stanice přišla o všechny koleje kromě jediné, procházející před asymetricky umístěným nástupištěm.
Kdysi vzorová stanice přišla o všechny koleje kromě jediné, procházející před asymetricky umístěným nástupištěm.
Na nádraží do Nového Drahova je odevšad daleko, je tu proto klid jako málokde.
Na nádraží do Nového Drahova je odevšad daleko, je tu proto klid jako málokde.
V roce 2018 tu denně zastavilo v každém směru 9 vlaků. Mohlo by se to zdát málo, ale je to víc než třeba v hlavním městě Tádžikistánu.
V roce 2018 tu denně zastavilo v každém směru 9 vlaků. Mohlo by se to zdát málo, ale je to víc než třeba v hlavním městě Tádžikistánu.
Stará cedule v Novém Drahově.
Stará cedule v Novém Drahově.
Pohled na staniční budovu zezadu od úzkokolejky Kateřiny.
Pohled na staniční budovu zezadu od úzkokolejky Kateřiny.

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 18. 9. 2018 byl naposledy upraven dne 18. 9. 2018 a zobrazen celkem 39×, naposledy dne 8. 12. 2018 v 1:01.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: