Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Fotka

Nové Město na Moravě (žst)


Výpravní budova železniční stanice Nové Město na Moravě prošla v roce 2011 rozsáhlou rekonstrukcí, v rámci níž byla postavena nová čekárna s panoramatickým oknem a stání navazující autobusové dopravy před budovou. Zajímavostí je, že budova je totožná s o 18 let starší výpravní budovou v haličské stanici Ягільниця na Ukrajině.
Výpravní budova železniční stanice Nové Město na Moravě prošla v roce 2011 rozsáhlou rekonstrukcí, v rámci níž byla postavena nová čekárna s panoramatickým oknem a stání navazující autobusové dopravy před budovou. Zajímavostí je, že budova je totožná s o 18 let starší výpravní budovou v haličské stanici Ягільниця na Ukrajině.
Název stanice: Nové Město na Moravě
Číslo stanice: 353854
Zkratka: NMM
Kilometrická poloha: 47,204
Provozní obvod: Havlíčkův Brod
Provozovatel: SŽDC
Trať: Tišnov – Žďár nad Sázavou (251)
Předchozí zastávka: Olešná na Moravě
Následující zastávka: Nové Město na Moravě zastávka

Popis

Železniční stanice Nové Město na Moravě byla postavena relativně pozdě až v roce 1905, jako nácestná stanice na železniční trati Tišnov – Žďár nad Sázavou (251). Stanice leží v severní části Nového Města na Moravě mezi ulicemi Nádražní a Nezvalovou.

V roce 2015 odbočovala ze stanice jedna vlečka do společnosti Wotan Forest, využívaná pro vagónování řeziva z okolních lesů.

V rámci příprav mistrovství světa v biatlonu v roce 2013 byla v průběhu roku 2011 provedena rekonstrukce výpravní budovy a stavby autobusového terminálu, v rámci níž byly ubourány přístavby a objekt se tak přiblížil původnímu vzhledu z počátku 20. století. Sedlové střechy vedlejších provozních objektů byly sníženy a zakomponovány do linie s rekonstruovaným přístřeškem nad krytým nástupištěm.

Míjení dvojice osobních vlaků vedených motorovými jednotkami řady 814 na podzim roku 2015.
Míjení dvojice osobních vlaků vedených motorovými jednotkami řady 814 na podzim roku 2015.
Podobných traťových okrsků byly na konci 20. století na síti ČSD desítky. Zaměstnávaly vždy několik traťových dělníků, kteří se starali o údržbu dráhy, k dispozici měli dílnu, mechanizaci a svůj přidělený úsek trati. Dnes je cedule pouze svědkem bohaté historie našich drah.
Podobných traťových okrsků byly na konci 20. století na síti ČSD desítky. Zaměstnávaly vždy několik traťových dělníků, kteří se starali o údržbu dráhy, k dispozici měli dílnu, mechanizaci a svůj přidělený úsek trati. Dnes je cedule pouze svědkem bohaté historie našich drah.
Pro některé vlaky je stanice Nové Město na Moravě cílovou, pro jiné výchozí nebo nácestnou. Čtyřikrát týdně tudy projede spěšný vlak, po zbytek dní je vozba čistě v intencích osobních vlaků.
Pro některé vlaky je stanice Nové Město na Moravě cílovou, pro jiné výchozí nebo nácestnou. Čtyřikrát týdně tudy projede spěšný vlak, po zbytek dní je vozba čistě v intencích osobních vlaků.

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.
  2. Nové Město na Moravě - rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice. Dostupné z http://cestamipromen.cz/promeny-2015/247-nove-mesto-na-morave-rekonstrukce-vypravni-budovy-zeleznicni-stanice.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 8. 11. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 11. 2015 a zobrazen celkem 1056×, naposledy dne 21. 1. 2018 v 9:16.

Texty na téma Nové Město na Moravě (žst)

Zpět | Nahoru

Věžná (žzast)
Téma:
Seznam českých železničních zastávek a stanic
Seznam železničních zastávek a stanic v ČR obsahuje všechny železniční stanice, zastávky a tarifní nebo jinak zajímavá místa (hlásky, hradla, místa pro odstu…

Komentáře:




Stránka: