Železniční trať Praha – Furth im Wald |
Čísla trati SŽDC: |
170, 171, 180 |
Číslo trati SJŘ: |
521,712,713 |
Délka: |
190 km |
Počet kolejí: |
2 |
Vystavěna: |
1862 |
Provozovatel: |
SŽDC |
Železniční trať z Prahy do Brodu nad Lesy (německy Furth im Wald) na dnešní česko-německé (v době výstavby dráhy rakousko-bavorské) hranici patří k nejstarším páteřním tratím české železniční sítě. Vystavěna byla jako dvoukolejná spojnice Rakouska s Bavorskem postupně v letech 1861-1862 a dodnes zůstává jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Česku. V úseku Praha–Plzeň byla v roce 1973 elektrifikována.
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz
Článek ze dne 16. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 10. 2023 a zobrazen celkem 12425×, naposledy dne 25. 4. 2024 v 4:03.
|